Hoppa till innehåll
Anime.se

Nyheter


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har fått ett par mail från personer som vill ställa upp med nyhetsrapportering. Jag har tyvärr inte hunnit svara er ännu (kommer inom kort), men om det finns fler som är intresserade av nyhetsbevakning, så hör av er.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det som återstår för mig är att installera ett nyhetsscript (jag har i dagsläget två som det står emellan) där de som vill skriva får ett användarnamn, loggar in, skriver sin text och publiverar den online. Det finns även möjlighet att lägga in bilder i artiklarna. Jag hoppas kunna göra detta inom de närmaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett tips vore att köra ett script som exporterar posts från ett visst forum som bara skribenter kan se och posta i och sedan köra en php include på nyhetssidan, på så sätt slipper man ha två skilda system för det och du kan enkellt köra flera olika sidor med nyheter, artiklar osv och bara exportera dem från vissa forum. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett tips vore att köra ett script som exporterar posts från ett visst forum som bara skribenter kan se och posta i och sedan köra en php include på nyhetssidan, på så sätt slipper man ha två skilda system för det och du kan enkellt köra flera olika sidor med nyheter, artiklar osv och bara exportera dem från vissa forum. :)

 

Förvisso, men om man ska ha ett artikel- och nyhetssysten kan det ha sina fördelar att ha ett separat system. Bl.a. för att få en kommentarfunktion, sökfunktion, möjlighet att htmlformattera texten + lite andra smidiga funktioner. Så jag tror det blir ett externt system för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett tips vore att köra ett script som exporterar posts från ett visst forum som bara skribenter kan se och posta i och sedan köra en php include på nyhetssidan, på så sätt slipper man ha två skilda system för det och du kan enkellt köra flera olika sidor med nyheter, artiklar osv och bara exportera dem från vissa forum. :)

 

Förvisso, men om man ska ha ett artikel- och nyhetssysten kan det ha sina fördelar att ha ett separat system. Bl.a. för att få en kommentarfunktion, sökfunktion, möjlighet att htmlformattera texten + lite andra smidiga funktioner. Så jag tror det blir ett externt system för det.

 

jag skrev ett script till min sida där man skrev i ett gömt admin forum så blev det news.. och av ren olycka lyckades det bli att det gick att skriva html i grejjen, jag tycker det är galet smidigt iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...