qurion Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Tjena... har ett litet problem, jag kollade på en anime på datorn sen crasha datorn >:) ...... jag har försökt komma på vad anime filmen jag kollade på hette men kmr inte på det... den handlar om en Pojk som rider på en ren lr något.. som vapen har han en pilbåge.. och han jagar något svart sörja som e ont och smittar varelse.. och när han slåss mot detta smittas han av det... så långt kom jag i filmen.. plz kan nån ge mig förslag på namn vilken film det kan va!?!? Tack i förhand Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Filmen heter Princess Mononoke Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
qurion Skrivet november 17, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Filmen heter Princess Mononoke ja just det... jag får tacka så mycket för hjälpen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet november 17, 2004 Anmäl Share Skrivet november 17, 2004 Filmen heter Princess Mononoke ja just det... jag får tacka så mycket för hjälpen Nemas problemas Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Filmen heter Princess Mononoke Äsch då. Den heter "Odjurens prinsessa". *duckar för kommande diskussion om att man skall använda engelska titlar bara för att de är de vedertagna/låter mycket ballare/liknande sorgliga argument* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ragathol Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Den här gången kan jag faktiskt stå på Simons sida ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
qurion Skrivet november 18, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 nah låter ganska fult om du ska översätta anime titlar till svenska Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ior Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Igentligen inte, princess mononoke är en bastardvariant med två blandade språk och låter ganska konstigt i jämförelse med odjurens prinssesa. ^^;; *Ior som ibland glömmer att skriva dessa oftast inte så fyndiga slutklämmarna.* Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet november 18, 2004 Anmäl Share Skrivet november 18, 2004 Mm... nåt i stil med demon princess vore kanske bättre... Anyways, klart en intressant beskrivning på filmen :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet november 19, 2004 Anmäl Share Skrivet november 19, 2004 Mm... nåt i stil med demon princess vore kanske bättre... Princess of beasts om man nu nödvändigtvis skall ha titeln på engelska. En mononoke är ingen demon utan ett sagoodjur. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg