Hoppa till innehåll
Anime.se

Yakushi Kabuto fr Naruto. Teorier. [SPOILERS]


Sagara
 Share

Rekommenderade inlägg

Denna text innehåller spoilers

 

 

Kabuto är lätt min favorit karaktär från animes. Svårt att förklara varför, men jag antar att jag kan identifiera mig med honom. Inte mycket är känt om honom, förutom att han kommer från en by som besegrats utav Konoha. Kabuto som var sonen till medcial ninjas ledare var den enda som överlevde, och han adopterades utav Konohas medicinal ninjas ledare.

 

Däri ligger förklaringen till VARFÖR Kabuto hatar Konoha och hjälper Orochimaru. Men samtidigt som han vill ha hämnd, så är han innerst inne en vänlig person, då han till exempel räddar livet både på Naruto och Hinata. Och varför skulle han försöka döda Sasuke om han var 100% lojal mot Orochimaru? Orochimaru säger ju själv att om Kabuto vill stoppa honom så måste han döda Sasuke.

 

Sedan gör Kabuto en helomvändning då han först räddar Orochimaru från Tsunade och försöker döda Naruto (Och nästan lyckas). Vid ett senare tillfälle så erbjuder han Orochimaru sin egen kropp.

 

Är allt ett spel från Kabuto för att uppnå ett hemligt mål? (Döda Orochimaru kanske?) Eller är han 100% ond och det enda han bryr sig om är sin hämnd? Nån som har en egen teori?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

själv tycker ja att Kabuto är en väldigt intressant person i naruto samt en av minna favoriter.

 

Det är svårt att komma på vad som skulle kunna hända i de senare avsnitten, man vet inte om han är varken god lr ond?

 

visst har han sin godhet i sig även sin ondhet, om det inte är som du säger att han bara spelar.

 

Blir intressant att få veta i fortsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, Narutos karaktärs galleri är komplexare än vad man först tror vi en hastig blick...

 

Spoiler för er som inte sett avsnitt 51

 

Kabuto till Sasuke i koma:

 

"Being to exellent isn't as good as it seems. We have stood out to much.

Perhaps it was unfortunate that Orochimaru-sama cast his eyes on us both.

He is young, yet he has a devil in his heart? He (Orochimaru) took advantange of that and, eventually, that ninja technique will be used to... And he will become..."

 

Tjänar Kabuto Orochimaru eftersom han inte har något val? Och försöker han faktiskt rädda Sasuke från ett öde värre än döden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är väldigt specifikt och därför gjorde Sagara helt rätt i att göra en ny tråd.

 

Ang Kabuto så kan det svänga rätt mkt när man tror sig komma på saker om honom. När det ena visar sig vara på ett visst sätt är det precis tvärt om, och när man tror att han gör ngt för vinning på annat håll, så är det inte så.

Håller med. Det är en grymt bra utvecklad karaktär. Det går liksom inte riktigt komma honom in på livet. Det känns säkerligen så bara för att man får veta vad alla andra karaktärer har för mål med livet i serien, så ja... (Inte alla givetvis)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är synd att ja inte har läst så mycket av mangan annars kanske ja hade vetat lite mer om honom men men. Det blir intressant i fortsättningen att se hur han egentligen är och varför han gör onda grejer nu om han är ond.

 

Men ja lutar mej faktsikt mot att han är god, bara att han gör saker åt Orchimaru för speciella skäl. Det är vad ja tror.[/code]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan ju säga att mangan knappast ger mer info om Kabuto än vad som sagts i animen... Men det skulle förvåna mig mycket om Masashi Kishimoto lät bli att skriva mer om Kabuto. Det man sett så långt tyder ju på att han är en djup karaktär, och det är ju förvånansvärt lite som avslöjats. Antagligen för att det kommer spela en större roll senare i serien...

 

Om jag skulle tippa på vilken by Kabuto kommer ifrån, så skulle jag tippa på Hidden Rock, med tanke på att i de senaste kapitlen så får man följa Kakashi som barn, och då ligger Konoha i krig med den byn. Och med tanke på att Hidden Rock aldrig omnämns senare så tyder det ju på att byn utplånats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan ju säga att mangan knappast ger mer info om Kabuto än vad som sagts i animen...

 

varför skulle inte mangan kunna ge mer fakta om honom, du vet väl att mangan ligger rätt långt förre animen.

 

 

 

Om jag skulle tippa på vilken by Kabuto kommer ifrån, så skulle jag tippa på Hidden Rock, med tanke på att i de senaste kapitlen så får man följa Kakashi som barn, och då ligger Konoha i krig med den byn. Och med tanke på att Hidden Rock aldrig omnämns senare så tyder det ju på att byn utplånats.

 

Hans adoptiv pappa som var midical leader i Konoha hittade väl honom under kriget och tog med honom hem. Så han kommer nog från Hidden Rock, men man kan ju inte vara säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...