Hoppa till innehåll
Anime.se

Arbetet vi lägger ned på en bild


Håkan
 Share

Rekommenderade inlägg

Det vore kul att höra hur mycket tid/energi ni här lägger på era teckningar, och då menar jag främst dem som läggs ut här (eller länkas hit).

 

Själv bortförklarade jag min "slarviga" image i nån tråd med att jag helt enkelt lärde mig dra bilder snabbt, blir det fel är bilden helt enkelt fuckad, och det är därför jag skissar "Pappa betalar!" med blyerts först, en sån stripp tar kanske en timme inklusive tuschning (beroende på bakgrunder och sånt som ev. måste kollas upp och som gärna blir fel.

Av de grejer jag visat här genom imageshack tror jag inte att jag lagt mer än 5-15 min på nån men de är gjorda på "instant inspiration" så det är inga konstigheter och de är dragna direkt med tusch.

Ta den här, troll utan förlaga 3:11 med stoppur, cheesy men vaffan B)

 

troll6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

uj, lägger alltid ner mycke mer tid än va ja tror... skulle färga några detaljer en gång på min serie o visa ikkari här på anime, ja sa till honom att ja skulle va klar om sådär 5-10 minuter... 45 minuter senare frågade han om ja va klar än O_o

l

så, om man säger att ja tror ja lägger ner en 15-30 minuter på en någorlunda skaplig skiss, så tar de antagligen i den riktiga verkligheten 2-3 timmar om inte mer O_o

sen ska vi inte tala om vilken tid ja lägger ner på färgläggningen >_< o ändå så "snabbfärglägger" jag.... har inte tålamod me o sitta "för länge" med en bild... men, ja har kul när ja ritar, o brukar man inte säga att tiden går fort när man har roligt XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ebba-> Absolut, jag menade inte att skryta med att jag tecknar snabbt, utan jag är nyfiken, jag har aldrig varit i kontakt med såna här forum innan jag började "proppa" för 'Pappa betalar!'' vilket är trist för det skulle antagligen ha hjälpt mig i min utveckling till tecknare när jag var yngre, men så mycket bättre att dagens yngre förmågor har möjligheten att sticka upp! Jag vet inte om jag med de 24 har passerat eller trots allt ligger runt medelåldern här (?!) men det känns som om många (de flesta?) fortfarande går i skolan.

 

Grejen är att jag som sagt är skolad (eller snarare inte skolad alls) att dra jävligt snabba bilder som ändå blir snygga (jag har hört det så mycket att jag blivit självgod, och det finns fler här som skulle kunna kosta på sig det) så jag är nyfiken på hur ni andra jobbar och om det helt enkelt är så att jag bara publicerar det ni skulle kalla skisser?

 

ninja3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ingen sa nåt om o skryta här väl O_o

o åldrar ska vi inte tala om >_< ... hehe ^^;

 

ne, men tiden varierar, ja kluddar ner en del skisser ibland (som visserligen ser för jävliga ut, som många av mina bilder) o de känns som bara nåra minuter när de trots allt gått säkert en timma O_o

ja vet inte va tiden tar vägen när ja ritar ^^;

 

här e en skiss ja gjorde runt en kvart (tror jag) ^^;

 

http://www.deviantart.com/deviation/12608268/

 

o en annan som säkert tog en timma lr nåt...

 

http://www.deviantart.com/view/12582496/

 

ingen av dom e ju de bästa ja gjort, me de e väl vad ja skulle kalla skisser (av mitt eget då asså)... o ja tror ändå man kan se lite skillnad på vilken ja la ner lite mer tid på....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har många bilder som jag aldrig gjort klart.. som jag förmodligen målar klart en vacker dag.

 

hehe, samma här.... fast när ja väl bestämmer mej för o gö klart dom gör ja om dom ist. för då har dom hunnit bli nåt år gamla o då gillar ja dom inte längre >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har många bilder som jag aldrig gjort klart.. som jag förmodligen målar klart en vacker dag.

 

hehe, samma här.... fast när ja väl bestämmer mej för o gö klart dom gör ja om dom ist. för då har dom hunnit bli nåt år gamla o då gillar ja dom inte längre >_<

 

exakt.. men har en favorit bild.. skissade en tjej med hat.. har bara gjort huvdet och den är för perfekt att jag vågar knappt göra kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det man aldrig slutför kommer aldrig bli perfekt, och det man vill få perfekt kommer aldrig att bli slufört! Den enda lärdom jag kan ge i branschen, annars gäller bara att känga på, på, på...

 

Och vad gäller att skryta låter jag det stå för mig, jag är inte intresserad av att tala om hur bra jag är men jag tänker inte heller be om ursäkt om jag inte skulle vara tillräckligt bra... Kom igen nu, det finns en massa GRYMMA grejer här som folk verkar be om ursäkt för...

 

Daffid: Utmärkt, jag tror knappast att vi är de enda i "snabbfacket", och jag tänker inte försöka mästra någon men ett tips till alla er i sena 80-generationen som är på G nu är att ju snabbare man kan dra en bild, ju större är chansen att det är samma bild man hade i huvudet när man började.

Det kanske inte är något vidare bra tips men det är så jag jobbar generellt; visuallisera en scen och dra den innan minnet börjar konstra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mitt varierar. Det kan gå 10 min till kanske runt en tre kvart eller så. Brukar inte göra specielt realistiska. Mera åt chibi hållet. Och nu har jag äntligen fått min egna lilla stil :)

men tyvär så tror jag att jag måste köpa den här gången :(

har råd men jag vill ha massor av manga och så , så jag kan inte bestämma mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...