-sUMo- Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 För 6 år sedan ritade jag en morot, ja en morot, men på julafton fick jag en "lär dig rita manga" tidning. Så nu tänkte jag att det var dags att börja rita lite mer seriöst, och detta är min första bild. Håll till godo : http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... chibi1.JPG http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... itusch.JPG http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... icolor.JPG Blev väl helt ok för att vara första försöket iaf :) Väldigt bra bok iaf, alla grunder får man lära sig, med ringar och hjälplinjer :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Tihi, den var söt. Men har han inte lite korta armar? Det ser lite knasigt ut om man tittar på den en stund. (Vilket jag har gjort nu) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-sUMo- Skrivet december 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Ja det stämmer, armarna är lite korta och kroppen är alldels för smal tror jag. Men det kommer väl med tiden :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Jadå, mycket bra för att vara en första. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Jag tycker defenetivt att den var snygg för att vara din första, jag störde mig inte så värst på armarna faktiskt. Men, jag tycker inte om dem så kallade "Katy Cope" ögonen dem är så livlösa. Men det kommer som sagt med tiden vilka ögon man föredrar. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-sUMo- Skrivet december 28, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Jag tycker defenetivt att den var snygg för att vara din första, jag störde mig inte så värst på armarna faktiskt.Men, jag tycker inte om dem så kallade "Katy Cope" ögonen dem är så livlösa. Men det kommer som sagt med tiden vilka ögon man föredrar. Tackar tackar. Jo det är hon som har gjort boken som jag lär mig av, men på nästa kapitel så får man sig lära olika "ögonstilar". Fast jag ska försöka rita min egen stil senare. Men nu i början är det som sagt bara grunderna som gäller =) Kommer inte att rita chibifigurer i fortsättningen. Men det är enkla former och det är väl bra att börja med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Snajs! Iaf skitsnygg för att vara din första tycker jag ;) Jaa lite korta armar men det e ju bara gulligt! :P Snyggare än min första chibi från den boken:) O som jag brukar säga: KEEP UP THE WONDERBAR WORK! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet december 28, 2004 Anmäl Share Skrivet december 28, 2004 Inte långa, korta armar, korta...:P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg