Hoppa till innehåll
Anime.se

Dyrt :(


zindu
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag läste någonstans att när man väl börjat titta på manga så vill man bara se mer o mer.. Och det stämmer! Men det är dyrt =(

Jag beställde några filmer från webhallen, och de kostade runt 180 kr styck.. plus porto.. Och, det har man ju inte råd att köpa så ofta...

jag undrar då om man kanske kan köpa begagnade manga filmer?

 

Jobbigt, har massor med filmer i huvudet som jag vill se men inte har råd att köpa :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag beställde några filmer från webhallen, och de kostade runt 180 kr styck.. plus porto.. Och, det har man ju inte råd att köpa så ofta...

Jag har sagt det förut, och jag kan säga det igen: Försök köpa från Japan, så får du se på dyrt. Nya TV-serier kostar ofta 150 kronor per avsnitt, eller 450 kronor för en DVD med tre avsnitt. I runda slängar fyra papp för en serie på 26 avsnitt. Så är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så sant som det är sagt. I väst är det tvärtom mot vad det är i Japan:

 

Japan - Dyr anime, billig manga

USA - Billig anime, dyr manga

 

Däremot känns det mer naturligt att anime är dyrare än att manga är det. Fast det går ju att förklara varför det är som det är. Det är större efterfrågan på anime här än vad det är i Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag beställde några filmer från webhallen, och de kostade runt 180 kr styck.. plus porto.. Och, det har man ju inte råd att köpa så ofta...

Jag har sagt det förut, och jag kan säga det igen: Försök köpa från Japan, så får du se på dyrt. Nya TV-serier kostar ofta 150 kronor per avsnitt, eller 450 kronor för en DVD med tre avsnitt. I runda slängar fyra papp för en serie på 26 avsnitt. Så är det.

 

 

Att det är dyrt att beställa från Japan gör det inte mindre dyrt för min del att beställa inom Sverige..

Dyrt, dyrare dyrast..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste någonstans att när man väl börjat titta på manga så vill man bara se mer o mer..

Korrekt

 

Tills du får ett jobb (antar att du inte har ett) så kan du:

Låna av andra

Hyra (några finns)

Gå på visningar

Tjata om mer pengar

Ta ett banklån

Titta på dem du har tills du kan dem utantill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Tycker mangan inte är så farligt dyr faktiskt, 100 - 150 ? sen finns det väl alltid några som är dyrare men jag beställde Chrno crusade mangan för 114:- boken och det är ett ok pris för mig iaf.

 

Medan den i Japan troligtvis inte kostar över 40kr...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker mangan inte är så farligt dyr faktiskt, 100 - 150

Om du är villig att betala så mycket för en seriepocket så borde en chipspåse på 200 gram för 50 kronor vara ett helt okej pris för dig, eller hur?

Det låter som du är så rik att det inte gör någonting om du kastar 50-70 kronor i sjön. De engelsktalare som köper dessa dyra utgåvor verkar ju inte bry sig eftersom huvudparten verkar tro att priset är normalt.

Medan den i Japan troligtvis inte kostar över 40kr...

Pris för första volymen av Fruits Basket i nyskick: 390 yen*

 

*390 yen enligt skrivande stunds valutakurs: 25 kronor.

 

Köper man begagnat så blir det ännu billigare, och japaner är i allmänhet rädda om sina seriepocket.

 

Att lära sig japanska som mangaintresserad innebär en ekonomisk vinst utan all dess like.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker mangan inte är så farligt dyr faktiskt, 100 - 150

Om du är villig att betala så mycket för en seriepocket så borde en chipspåse på 200 gram för 50 kronor vara ett helt okej pris för dig, eller hur?

Det låter som du är så rik att det inte gör någonting om du kastar 50-70 kronor i sjön. De engelsktalare som köper dessa dyra utgåvor verkar ju inte bry sig eftersom huvudparten verkar tro att priset är normalt.

Medan den i Japan troligtvis inte kostar över 40kr...

Pris för första volymen av Fruits Basket i nyskick: 390 yen*

 

*390 yen enligt skrivande stunds valutakurs: 25 kronor.

 

Köper man begagnat så blir det ännu billigare, och japaner är i allmänhet rädda om sina seriepocket.

 

Att lära sig japanska som mangaintresserad innebär en ekonomisk vinst utan all dess like.

 

Nja rik skulle jag nog inte vilja påstå att jag är, sen detta med chipspåsen stämmer inte, den tar slut & ser inte fin ut i bokhyllan när man är klar med den ;) men det är även så som du säger att om den kostar 25 - 40:- i japan så är det faktiskt hutlöst dyrt här, hade inte en aning om att det var så billigt i japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...