Hoppa till innehåll
Anime.se

Vintertävling! (resutaten är uppe!)


Izzy
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

<- har lite funderingar varför det tar 1 månad för folk att göra EN BILD >)

Ritade min bild dagen efter jag fick nys om tävlingen. Men sedan har jag inte orkat scanna(jag scannar alltid flera bilder vid samma tillfälle.) den och sedan inte haft tid att börja mekka med den i photoshop. Men nu är den iaf påbörjad :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PUUH! äntligen har jag tagit tag i bilden som jag började med samma dag som denna tävling inleddes. (jag har definitivt INTE jobbat med den hela tiden tills nu ^^ men jag har skjutit upp det friskt, men men nu är det här. mittt bidrag!) (håll i tanken att denna bild ritade jag och scannade samma dag som tävlingen startade, dvs innan jag såg zaffes bild. som tyvärr är i samma tema :P men men ^^..

 

vinterklar9vy.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ojoj, många sistaminutenbidrag. (långt ord)

 

Men det är helt okej, mycket bra. Vi har många bidrag nu *stolt*.

 

Ainat, jag hoppas att jag inte hann kommentera den där bilden på animanga...måste kolla upp det! Fast det tror jag inte, har inget minne av det.

 

EDIT: OKEJ IDAG KLOCKAN 12 (22/1) SKA BIDRAGEN VARA INNE! OM NÅGON MOT FÖRMODAN TÄNKER STICKA IN NÅGOT SENARE KOMMER DET INTE ATT TAS MED!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, rikta uppmärksamheten hit allihopa!! Resultatet kommer här!

 

Jaha, då hoppas jag att ni allihop sitter bänkade och är förväntansfulla!

 

Först skulle jag vilja tacka ALLA MEDVERKANDE, för erat fina deltagande!

Applåder till alla. Sen skulle jag vilja tacka TOMADO (och mig själv B) ) för en tävling går knappt att genomföra utan domare.

 

Då så, då var det avklarat. Det utnämnda priset är alltså följande, skryträtt och rätt att ha texten: "Jag vann VINTERTÄVLINGEN 2005!!" (eller valfri liknande) Och självklart får tvåan och trean ha liknande fast med sin egen placering.

 

Då har vi bedömmningen, som är sammansatt av båda domarna.

 

En underbar bild som på ett vackrt och stillsamt sätt beskriver känslor. Många känslor. Ögonen ser rätt in i själen på en och griper tag. Härligt perspektiv och underbara färger, plus en vacker lineart och så har vi framför oss VINNAREN AV VINTERTÄVLINGEN, FUURIN!!

 

En härligt kall bild, med en kyla som verkligen sprider sig. Vackert detaljerad med ett udda motiv, som ändå mycket väl följer riktlinjerna. För en underbar tecknarkänsla kommer på andra plats, EN GOD TVÅA, PSYCHOCAPTAIN!!

 

Och nu, sist, men absolut inte minst! WEEE'S BIDRAG PÅ TREDJE PLATS!

 

Första intrycket är att det är en väldig varm och trevlig bild som ger ett mjukt intryck, samtidigt som det är hårt. Ganska enkel, men den fångade vårat intresse och armbågade sig in på en välförtjänt TREDJEPLACERING!!!

 

Då återstår det bara för oss att tacka alla medverkande återigen (utan inbördes ordning):

 

Tywald

chrippa

zaffe

Skatan_Milla

Kenshin

Håkan

Zaphod

Hellsinger

svempa

Doddis

Mustela

ainat

sepeMuLLe

Arla-kanninen

(hoppas jag inte glömt någon och att allt är rättstavat)

 

OCH DÅ ALDELES SPECIELLT TILL VÅRA PRISTAGARE FUURIN, PSYCHOCAPTAIN OCH WEEE!

 

/Domarna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...