FragStar Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Jag söker efter en äventyrs anime serie. De serier jag sett och tyckt varit riktigt bra är Naruto, hunter x hunter och full metal alchemist. Det jag söker mest är en serie som är tecknad på ungefär samma sätt med äventyr och magi osv =) Så någon som kan tipsa om en bra sådan? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scab Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Twelve Kingdoms, Shaman King, Inuyasha, RAVE, Flame of Recca, Ninku... Hm, kanske Dragonball. Även Rurouni Kenshin är en vettig äventyrsanime, men innefattar inte mycket magi eller dylikt. One Piece kan kanske vara något det också. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Full Metal Panic Berserk är också en action, äventyr och fantasy animé, men den är dock inte i samma tecknarstil som Naruto. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 Jag bara brainstormar fram lite "äventyrsanime" jag kommer på. Alla är nog inte precis i Naruto/FMA-stil, men dessa är att rekommendera ändå dock. Alvjägarna, Slayers, Kattsoppa, Fushigi Yûgi, Guru Guru, Last Exile, Stråljord, Nadia, Hamelns violspelare, Ima Boku, Hare Guu, Escaflowne, Dragon Half, Early Reins, Bobobo, Morgondagens Nadja, 3x3 Ögon... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 10, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 10, 2005 berserk ja, fast ej lik de du nämnde. DRAGON BALL!! bara läst mangan men den borde väl funka? dock väldigt långt ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ElgeN Skrivet januari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Inte för att det är Äventyr direkt som genre, men bortsett från det så måste jag säga att du skulle nog älska Hikaru no Go om du gillade de där serierna. Inte för att serierna är lika när det gäller att alla slåss osv, men det är mer karaktärsutvecklingen och sättet dem tänker på osv, ja hela den femman. Jag blev helt förälskad i serien från ep1. Se den! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet januari 11, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 11, 2005 Måste rekommendera Gokudou-kun Manyuuki. En äventyrs anime med en rejäl dos humor... eller snarare en komedi anime med en stor dos äventyr. Den spänner över 26 avsnitt och den är aldrig tråkig eller dålig. http://www.animenfo.com/animetitle,185, ... n_man.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Degskalle Skrivet januari 14, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2005 Record of Lodoss War Flame of Recca Inuyasha Tre höjdarserier inom äventyrsgenren ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 sc-ry-ed + dem flesta som redan de andra skrivit Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shike Skrivet januari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2005 KYO KARA MAOU (今日からマ王) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg