Hoppa till innehåll
Anime.se

Fable


GinGirl
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon annan än jag som gillar detta spel? Jag tycker att det är rätt okej! Det är lite roligt, för man får ju välja om man ska vara ond eller god, gifta sig, köpa ett hus och antagligen lite till... Jag har inte varvat spelet än. Förresten är jag ond, men senare när jag har varvat det en gång så ska jag göra det igen, och den gången vara snäll. Det är dock lite rått ( Spelet är ifrån 16 år) jag kan tillexempel avslöja att man kan hugga huvudet av folk. Men jag spelar spelet fastän jag är 12, jag vet ändå att det inte är riktigt, det som händer. Men råheten gör ju sällan/aldrig spel bra (enligt min meningen) utan det är ju vad man kan göra, också självklart, smak!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, jag vet inte något annat RPG till xbox. Men jag har just gift mig och skaffat mig ett hus! ^^ Hon gillar mig jätte mycket. Jag gifte mig med henne i Oakvale, men innan hadde en tjej blivit kär i mig i heroes Guild, eller vad det nu heter, jag gav henne en ring, men hon fick bara ett gult hjärta över huvudet, ingen ring. Jag ville inte att hon skulle vara kär i mig, så jag slog till henne några gånger ( Inte så att hon dog, då får man böter XD) men hon gillade mig fortfarande.... :P

 

Och förresten, så gjorde jag och min fru något i sängen tillsammans, jag blev lite paff när man kunde göra "det". (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, men en dörr sade att han öppnade sig, om jag visade att jag gjorde något riktigt elakt framför honom, men hur ska man göra det? Ska man ta sin fru dit och döda henne?! Det skule aldrig jag göra, fastän jag är ond, onda männ kan också ha en god sida ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade igenom spelet igår och tyckte helt klart om det fast det var så kort... tog mig 8h att klara det och då gifte jag mig ändå två gånger och gjorde typ de flesta side questsen.. sen så var det ju i princip ingen utmaning någonstans utan man blev ju övermäktig alldelles för snabbt...

 

Såfort man maxat enflame så hade ju ingen någon chans mot en längre och man håvade in absurda mängder exp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man är ond är spelet mycket kortare har jag hört.

 

Jag var god och gjorde typ alla sidquests jag sprang på (alla questcards på bordet utom att hjälpa the bandits + så gott som alla andra sidoquests... gifte mig med borgmästaren osv) och det tog som sagt strax under 8h.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ond >:D Men, jag försökte få en människa till den där dörren, men det kommer ju bar massa monster, så dom dör ju! XD

 

Vilken?

Minns ingen sån dörr... om du tänker på spirit dooren som säger "no single men allowed" så är det en heeelt annan sak du ska göra... om du menar där nere i hobb-lair eller vad det heter så var det ju... enkelt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fable äger bara ibland

 

Eh, det där lät ganska så konstigt.. :D

 

Du tycker att det där låter konstigt?

 

Själv så tycker jag att:

 

Nej, men det är sååå jobbigt att gå i den skogen. Men, man kan klä sig naken ( XD ) och gå i en stad, och försöka få med några tjejer dit, och summon det där svärdet, och insekten. En gång fick jag fem tjejer efter mig.

 

är kanske det mest osammanhängande jag läst på det här forumet någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Fable var inget annat än lite tillfällig förströelse.

För det första var det alldeles för lätt och stroyn var verkligen usel,

för det andra så varade det knappt mer än en spelkväll.

 

Det enda positivia var att man såg jäkligt fräsig ut när man var ond och gick runt och slaktade bybor. Sedan var det rätt kul att man kunde köpa deras hus när de var döda.

 

Jag ägde många hus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fable var inget annat än lite tillfällig förströelse.

För det första var det alldeles för lätt och stroyn var verkligen usel,

för det andra så varade det knappt mer än en spelkväll.

 

Det enda positivia var att man såg jäkligt fräsig ut när man var ond och gick runt och slaktade bybor. Sedan var det rätt kul att man kunde köpa deras hus när de var döda.

 

Jag ägde många hus.

 

Allt du säger (skriver) håller jag med om, men jag har hört att man ska kunna köra det online, någon som gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...