Hoppa till innehåll
Anime.se

Condor Hero


beCet
 Share

Rekommenderade inlägg

Herid Fel: Den utspelar sig nångång mellan 1100- till 1300-talet tror jag.

Den handlar om Youka (Live-eviL´s översättningar på namnen) en kille som inte vet så mycket om sin pappa som är död och han bodde hos sin mamma tills då att hon dog, efter det så har han bott hos sin pappas kampsportsbroder Kakusei. När man kommer in i animen så är Youka och Kakusei på väg till Zensihinkyou dojon för att Youka ska få lära sig Kung fu men dom lärarna som blev tillsatta till honom vill inte lära honom. Och man får sen följa Youka på hans inte alltid lätta väg att lära sig kampsport.

 

soujiro:

Jo den är heltklart bra så länge men jag är lite oklar på det totala antalet avsnitt, på animenfo står det att det är 26 st men in L-E´s forum snackar dom om att det är 52. Men det kan ju också bara vara ett rykte.

 

Mm jag såg också ragnarok och den värkar helt klart lovande, fast det värkar som om dom lite av tvingar fram den, då dialogerna i avsnitt 1 var lite stela. Men förhoppningsvis så var det bara i fösta avsnittet. Och redan nu är favoritkaraktären heltklart Takius.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt fantastisk serie.

Det enda felet den har är animationen, men designen är så bra att det gör inget.

Jag tror inte man måste vara ett våldsfreak som gillar fighting för att kunna njuta av den här serien, den har en sån skön historia, romantisk och vacker, att vemsomhelst tycker om den här serien.

Nu är jag ett sånt där freak, så jag får mitt lystmäte inte bara vid det romantiska (som jag älskar) men även i slagsmålsscenerna (som jag avgudar).

Kung fu äventyr i kina, det är ganska unikt för anime :)

Lite skumt att det är på japanska i original, men det gör inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

baserad på en jättegammal kinesisk roman-serie om olika hjältar och deras äventyr.

finns säkert 5-7 stycken olika spelfilmsserier som heter Condor Hero (men som tar upp olika moment i samma universum).

senaste spelfilmsserien var från 2003 och är ungefär 2 generationer före den animerade serien(youka's farföräldar, eller något liknande, var med i historien som utspelas i Condor Hero 2003)

 

min favoritkaraktär är Youka, han är så astuff, lär sig allting hur snabbt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...