Hoppa till innehåll
Anime.se

Constantine

docster
 Share

Rekommenderade inlägg

90:- här.

Det läggs ner lite väl mycket värde i småslantar, tycks det mig. 90 spänn var det ju värt, även om det inte var den bästa filmen man någonsin sett.

Var väl lite halvlik Slut av dagar (End of Days) men i den genren tyckte jag Constantine var bättre. Ganska typisk DC-story.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg den i Fredags och jag måste säga det att jag tyckte att filmen skulle ha varit så j'kla mycket bättre om dendär tjejen+systern inte ens fanns med i handlingen. Helt onödigt!

Bara jag som tyckte att de kunde skippa tjejerna i handlingen?

Mera om själva Mr Constantine istället.

Föresten satt alla KVAR till efter sluttexterna och såg den sista scenen?

*tipsa*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg den i Fredags och jag måste säga det att jag tyckte att filmen skulle ha varit så j'kla mycket bättre om dendär tjejen+systern inte ens fanns med i handlingen. Helt onödigt!

Nu när du säger det... Filmen hade helt klart funkat ändå. Tyvärr har jag inte läst Hellraider (hm... var det Hellblazer?) erhm, originalserien så jag vet inte om det är något instoppat.

Föresten satt alla KVAR till efter sluttexterna och såg den sista scenen?

Jag och min kompis var de enda som satt kvar när vi såg den i alla fall. Så brukar det vara. I stort sett alla svenskar har fobi för text på filmduk. De tror att den skall hoppa fram och bita dem i rumpan, så de springer ut panikartat så fort de ser någon. Eller nåt.

Det där tricket använde Pirates of the Carribean också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, fram för FLER filmer som innehåller nåt extra efter sluttexterna så att folk stannar och ser filmen till slut! Dessutom är det ett jäkla ohyfsat uppträdande att resa sig upp och skymma bilden för de som vill se eftertexterna och det som kommer därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukade läsa "Hellblazer" för länge sedan, och allt jag har hört om den här filmen låter som om den ligger mycket långt från serien. (Till att börja med är John Constantine en blond kille med cockneyaccent, ursprungligen från Liverpool, vars utseende från början baserades på Sting. Och han är född 1953, så han borde vara 51-52 nu.) Jag kan absolut inte koppla ihop Keanu Reeves med John Constantine i mitt huvud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter