Hoppa till innehåll
Anime.se

Ah! Megami-sama!


Mellow
 Share

Rekommenderade inlägg

Verkar riktigt bra än så länge. Jag har inget emot teknarstilen, tycker att den passar mycket bra och som zimeon sa så utvecklas Fujishimas stil hela tiden. Jämför man de allra tidigaste Ah! Megami Sama med de senaste så ser man en ganska extrem skillnad :D

 

För övrigt så är opening låten den bästa jag har hört på flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det finns 3 + en långfilm (AA! Megami Sama: The Movie)

 

AA! Megami Sama / Ah! My Goddess

 

AA! Megami Sama: Chicchaitte Kotoha Benridane / Ah! My Goddess: Being Small is Convenient

 

AA! Megami Sama TV / Ah! My Godess! TV - som jag hört ska bli +20 episoder, åtminstone +10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den första visades i japan 93-94.

Visades och visades. Den första var en OAV, dvs. att den släpptes direkt till köp-media, på fem avsnitt. Mini-gudinnorna, som gick på TV, behöver man nog inte räkna in bland de andra.

 

Och nu som sagt TV-serien. Både OAV:n och TV-serien är versioner på manga-berättelsen, men TV-serien tycks följa den mer troget. Om det är bra eller dåligt får vara upp till var och en.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AA! Megami Sama TV / Ah! My Godess! TV - som jag hört ska bli +20 episoder, åtminstone +10.

Jag har hört att den ska bli 2 gånger 13 episoder lång.

 

mm, de brukar ju ligga på 26 episoder, har för mig jag hört just det antalet inom denna serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...