Hoppa till innehåll
Anime.se

Malice Mizer, Moi dix mois och dir en grey


Majin_Vegeta
 Share

Rekommenderade inlägg

någon som lyssnar på dom? om inte så kan jag rekomendera dom här banden om du gillar japansk musik... ladda hem musik videona också..dom är å grymt bra! älskar Gackt i Malice Mizer...han är så bra! hehe nåja... han är bra!

 

Dir en grey... mmm... dom är bra och Moi dix mois... hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker Malice Mizer är väldigt bra, de är en av minda favoritband överlag. Vackra, underbar musik, och mycket omväxlande.

 

Moi Dix Mois håller inte riktigt måttet jämfört med Malice Mizer, de är för enformiga i sin musik och inte alls lika nyskapande tycker jag. Men det gör dem inte till ett dåligt band, det är bara svårt att inte jämföra när Mana är den drivande kraften... jag tycker M10M bevisar att han behöver starka personer som kommer med kreativ kritik och egna åsikter.

 

Dir en Grey gillar jag en del låtar av. Men inte för mycket growlande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vad gillar du då?

 

Jag tycker om VK för att jag gillar helheten av musik-utseende-attityd som många band har, och för att jag allmänt har en svaghet för orkestrala stycken, mörka teman, androgynitet, fler instrument än gamla vanliga gitarr-trumma-bas och band som gör en stor del själv dvs inte använder låtskrivare etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag mer lite pop-rock-punk..

 

The Pillows, GO!GO!7188, Judy and Mary, Advantage Lucy, bandwagon, black film dance, bluebeard, bugy craxone, Tokyo Ska Paradise Orchestra, Tokyo Jihen(Shiina ringo), Toe, Thee Michelle Gun Elephant, Special Others, Sparta Locals, Sequence Pulse, Rosso, Road of Major, Pele, Yumi Nakashima, Mono, Hermit, Downy, Do as Infinity, Detroit7, Deerhoof, Cornelius..

 

Det är väl dem jag är mest förtjust i..

 

har själv inget emot androgynitet, vissa av dom där VK:arna är riktigt snygga, men för mycket falsett och goth gör Jocke till en arg pojke..

 

Hade för mig att VK var tillräckligt stort för att dom skulle ha låtskrivare..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Agitated Screams of Maggots av Dir en Grey. Har precis lyssnat på låten och vet inte riktigt än vad jag tycker. Ännu ett steg emot en hårdare och mörkare stil (vilket inte är negativt). Den är verkligen inte dålig, snarare tvärtom. Får ta och lyssna lite mer för att fatta ett fastare tycke. fred

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Agitated Screams of Maggots av Dir en Grey. Har precis lyssnat på låten och vet inte riktigt än vad jag tycker. Ännu ett steg emot en hårdare och mörkare stil (vilket inte är negativt). Den är verkligen inte dålig, snarare tvärtom. Får ta och lyssna lite mer för att fatta ett fastare tycke. fred

 

Får även lägga till att låten är helt engelsktextad. Det är som sagt en annorlunda Dir en Grey-låt men ändå inte. Det var inte oväntat att en sådan här låt skulle komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...