Hoppa till innehåll
Anime.se

Zelda och kingdom hearts


living_tomato
 Share

Rekommenderade inlägg

Zelda-spelen är mina absoluta favoritspel. De är fantastiska, superbra och slår de mesta andra spel hur enkelt som helst. Favoriten just nu är The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Angående Kindom Hearts så har jag bara kört lite av ettan men det verkar vara jättebra,tvåan har ju inte kommit ut en.

 

NINTENDO RULEZ!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

orginalet var klart bäst... sen gick de bara neråt för zelda spelen

Ocarina of Time var enda undantaget men de va dock lite väll enkelt då enda riktiga utmaningen jag fick va de där "templet/slottet/borgen/dungeonen" (alla kallat dom olika) där man fixar me vattennivåerna.

Är trots de ett mycket bra spel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kingdom hearts 2 blir svårt att köpa i USA med tanke på att det inte har släppts i japan än Majin_Vegeta, varifrån det kommer...

kingdom hearts aeger, Zelda också.

"A link to the past" är det bästa Zelda spelet... fast alla Zelda spel är nåt att se fram emot, samma sak gäller kingdom hearts 2, två keyblade's >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det står

Release Dates:

- Japan // Summer 2005 (after FFXII)

- America // Fall 2005

- Europe // Spring 2006

 

:rolleyes: vilket betyder att det kommer våren 2006 till europa... det är väl 2005 nu annars har jag på nåt märkligt sätt glömmt bort ett år i mitt liv XD Dessutom vore dem nämna att spelet kommit ut på square enix hemsida... eftersom de är tillverkarna av det!!

det är två keyblades han slåss med i trailern (!) inte tre!!!

 

det håller jag med om... alltså att Riku kommer tillbaka coolt, sen kommer ju king Mickey tillbaka också... hmm... KH2 inträffar efter KH: chains of memories va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är två keyblades han slåss med i trailern (!) inte tre!!!

 

det håller jag med om... alltså att Riku kommer tillbaka coolt, sen kommer ju king Mickey tillbaka också... hmm... KH2 inträffar efter KH: chains of memories va?

 

Tre Keyblades. Dark Keybalde , Soras Keyblade och King Mickeys keyblade

Alltså Tre Keyblades =P Och jo jag tror det inträffar efter CoM Det lär det göra . . . måste det göra . . . gör det . . . .eller? Förresten ajg har hittat en Kh Manga. PM´a mig så skickar jag Pga att man inte får posta hära. (jag ber om ursäkt om jag på något sätt bryter mot forumreglerna. Om ni upptäcker att det jag gör strider mot forumreglerna var god och ta kontakt med mig. tack i förhand MvH Doddis)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

observera vad jag skrev!!! Doddis jag skrev att han slåss med två keyblades alltså Sora... jag skrev inte att det bara finns två keyblades!!

sen finns det nog fyra st i trailern isf... för sora har två sen har mickey ett sen han andre ett

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nee, jag ska inte säga så mycket eftersom jag inte har spelat spelet.

Men, min gissning är att utvecklarna gjorde en kopia av orginalet, slängde in lite berätelse som var lite annorlunda från PS2-orginalet fast ändå inte påverka handlingen inför KH2. Tror nog Square räknade med att folk som hade PS2-orginalet inte skulle köpa det till GB, jag skulle nog gissa att de skulle få en hög av klagobrev om så var fallet.

 

Men detta är förstås bara spekuleringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag gillar Zelda-spelen? Skojar du, Jag avgudar dom totalt. Min favorit är forfarande The Legend of Zelda: Ocarina of Time även om Link to the Past inte kommer långt efter. Shigeru Miyamoto är min gud, jag bara älskar Nintendo. När det nu gäller Kingdom Hearts har jag bara spelat 1:an mycket lite och kan inte ge ett svar om det är bra eller inte. vad det gäller 2:an så kommer väl min kompis köpa det ( jag har inte Ps2) och jag lär väl får spela ett tag hos honom. Ett sista budskap: Ni som inte spelat något Zelda-spel har gått miste om mycket. Zelda-spelen spöar alla spel, ex jag finner det mer underhållande att spela Ocarina of Time än att åka runt och död folk i San Andreas. Zelda regerar stort !!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...