Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon:04 SLUTSÅLT


Rekommenderade inlägg

Vilket självfallet är väldigt elakt för folk som åker 100mil för att komma in. Men undantag för dessa?

 

"Eh, nej. Ni får stå där ute och frysa i tre dagar tills erat tåg för er hem. Tänker vi visa medlidande? NEJ! Haha!"

 

Blir det så, så kan jag då inte säga att jag kommer vara nöjd med erat arragemang. Ni vill ha nöjda besökare, varför då låsa ute personer bara för att en biljett inte blev bokad i tid?

Speciellt när ni har sagt att det är lungt, det kommer finnas hundra biljetter tillgodo.

 

Schysst. Vi får se hur det blir, men jag kommer då inte bli nöjd förrän jag har fått in alla mina reskamrater på Uppcon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket självfallet är väldigt elakt för folk som åker 100mil för att komma in. Men undantag för dessa?

 

"Eh, nej. Ni får stå där ute och frysa i tre dagar tills erat tåg för er hem. Tänker vi visa medlidande? NEJ! Haha!"

 

Blir det så, så kan jag då inte säga att jag kommer vara nöjd med erat arragemang. Ni vill ha nöjda besökare, varför då låsa ute personer bara för att en biljett inte blev bokad i tid?

Speciellt när ni har sagt att det är lungt, det kommer finnas hundra biljetter tillgodo.

 

Schysst. Vi får se hur det blir, men jag kommer då inte bli nöjd förrän jag har fått in alla mina reskamrater på Uppcon.

 

Vore kanske smart att förboka biljetter om ni ville vara garanterade platser :sleep:

 

Lokalen har väl antagligen begränsningar som måste följas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lokalen har väl antagligen begränsningar som måste följas.

Ja, men har man gått ut med att man ska sälja biljetter vid insläppet tycker jag man bör reservera de biljetterna åt det. Att i efterhand säga att insläppsbiljetterna gick till förköpare tycker jag är illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi trodde helt enkelt inte att biljetterna skulle sälja slut.

Dock betalde ca 150 personer sin biljett sista dagen. Vilket ledde till det här beslutet.

 

Lokalerna tar max 450 personer, vi har sålt 437 biljetter. De återstående platserna går åt till oss arrangörer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det är det ständiga problemet med att arrangera konvent - man ska BUDGETERA för att det kommer hälften så många som man tror, men PLANERA för att det kommer dubbelt så många som man tror.

 

Största anledningen till att det inte blivit något mer Dougakon (än) är ju att lokalerna som använts hittills inte skulle klara av 500 personer, så man måste hitta nya. Som helst inte kostar mer än 50 000 kr att hyra en helg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...