Hoppa till innehåll
Anime.se

Narutos likheter med DBZ


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Naruto, a ninja manga series by Kishimoto Masashi, began in Weekly Jump #43, 1999. Since then, it has become one of the most popular series in Jump, giving One Piece a run for its money in popularity. The story follows Naruto, a young ninja in training, who also happens to be the reincarnate of the Nine-Tails Fox Demon, his teacher, his teammates, and a large cast of other Ninjas. The series is still going strong today, with 21 volumes to date.

 

Här har ni beviset att jag hade fel.. :blush:

Bättre än att envisas med att man hade rätt iaf. + att man lär sig av sina fel. >:) Och så tycker jag inte att du ska vara så elak Herid Fel.. *snyft*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det finns en hel del likheter emellan Naruto och dbz men jag tycker endå inte att de båda följer samma mönster. Båda är fightingserier, det är uppenbart, men det här mega fiende som måste överträffas av en ultra fiende tycker inte jag finns där. Håller med om att "resa sig ur askan" principen finns där men naruto skiljer sig på så många andra sätt.

I Naruto utvecklas karaktärerna och blir intressantare vilket de defintivt inte gör i dragonball. Det finn lite mer komplex i naruto, om än inte mycket. Sedan skiljer sig naruto mycket i det att son goku är en utomjording, naruto är faktiskt bara en pojke med en demonräv i sig.... Så det så!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med att fighterna är rätt likt uppbygt i DBZ, men jag håller inte riktigt med om hur DBZ är uppbyggt med storyn. Iomed att det är nya grejer och olika omständigheter tycker jag inte upplägget på en serie är dåligt... Det är ju samma sak med actionfilm om man tar ner det till hur det är uppbyggt.

 

En oskyldig kille (huvudpersonen) blir inblandad i någon härva av misstag,

han bestämmer sig för att hjälpa (eftersom han är stor och stark), han går på organisationen (med den obligatoriska BOSSEN), organisationen vill stoppa honom och tar en av hans närmaste vänner/släktingar/flickvän etc.

Han klarar ut problemet och dödar bossen, gisslan blir skadad också på köpet men överlever.

 

Men även fast det är så så tycker jag att actionfilmer är underhållande och kan vara spännande och schyssta liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför klaga över att det är ett oendligt fightande när det är hela poängen? ;)

Naruto är ju en pojkäventyr serie med (citat från Historiken) "oändliga slagsmålen, vansinniga specialattacker och en kamp för vad som är rätt."

.. precis som one piece, hunter x hunter och flera så är det meningen att det skall handla om fight, fight och åter fight...

 

Förväntar man sig att det inte skall vara det, tittar man på fel typ av serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför klaga över att det är ett oendligt fightande när det är hela poängen? ;)

Naruto är ju en pojkäventyr serie med (citat från Historiken) "oändliga slagsmålen, vansinniga specialattacker och en kamp för vad som är rätt."

.. precis som one piece, hunter x hunter och flera så är det meningen att det skall handla om fight, fight och åter fight...

 

Förväntar man sig att det inte skall vara det, tittar man på fel typ av serie.

Mjo, så sant som det är sagt. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

;)

har inte sett dbz men har dock sett naruto. tycker nästan att det börjar bli lite långtråkigt nu med alla dessa avsnitt när dom bara hoppar omkring i träden och fjantar sig.längtar tills man får se lite aktion. har iofs inte sett dom 2 senaste avsnoitten så jag vet inte om det blir mer fight. men men

den är klart sevärd ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte sett dbz men har dock sett naruto. tycker nästan att det börjar bli lite långtråkigt nu med alla dessa avsnitt när dom bara hoppar omkring i träden och fjantar sig.längtar tills man får se lite aktion. har iofs inte sett dom 2 senaste avsnoitten så jag vet inte om det blir mer fight. men men

den är klart sevärd ändå.

Det kommer du ta tillbaka direkt när du sett de senaste avsnitten ;)

Men Naruto vad jag ser har ingen större likhet med Dragon ball. Jag har förstås inte sett så mkt av dragon ball men det jag sett är att det är lite meningslösa fighter. Men vad gällande Naruto så är det en djupare story och karakrärerna är otrlogt peronifierade och inte lik DB på något sätt. Jag gillar starkt Naruto och hoppas att den inte svackar mer.

Det kan vara lite segt ibland och för många flashbacks men i det stora hela är det én bra anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...