Hoppa till innehåll
Anime.se

Narutos likheter med DBZ


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

På begäran av Anji så skapar jag en ny tråd för denna uttjatade serie...

Jag Quotar från Mega Tokyos Forum

 

It's because of little stuff like that that seperates stuff like Naruto from DBZ. In DBZ, the point of the fights is often little more than to save the day or see who's stronger.

 

 

General theme of DBZ -> Villian comes to earth to destroy Earth and/or Goku. Goku fights henchmen. Obligatory 5-year-old Gohan penis shot that makes everyone a tad uncomfortable. Some minor battles showing off bad guy for 20 episodes.Goku charges up, another good guy has a internal monologue thinking about how great Goku's power is for roughly 15 episodes. Goku yells and holds a giant for 5 episodes. Brief fight between enemy and Goku. Filler for 5 episodes. More talking for 5 more episodes. Main battle for 20 episodes, with stops for more talking. Finishing of arc for 20 more. Repeat.

 

General theme for Naruto -> There isn't one. There isn't a predictable pattern (exception being there is usually a downer, slow episode right before a fight). Naruto also has -backstory-

 

Måste jag säga att jag håller med denne som skrev detta?

Naruto var helt okej till runt episod 40 eller hur det nu var när de började de preliminära fighterna i tornet. Naruto var bra från dryga 4-16 men sedan dess har den bara varit okej eller sä,re. Det finns ett undantag, episoden med Gaara vs Rock Lee...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan jag faktiskt inte hålla med om.. Visst kan det bli lite tradigt med alla avsnitt där det bara är figther men det är det värt sedan när t.ex. Naruto får sina rykk... Men jag kan absolut inte säga att jag har tröttnat. Naruto är min favorit anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller nog med er båda men jag har inte sett naruto så mycket men lite lik db,dbz,dbgt är den ju :| .
Det är ju klart att det finns lite likheter eftersom det är Akira Toriyama som har skapat både DB och Naruto.. Men jag kan nog säga att jag gillar Naruto mer än DB.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där håller jag verkligen med oja oja. enligt mig suger db jämfört med naruto.

 

Och om jag skulle ge dom betyg så får db:3/4 och naruto:7/9 ;) .

Hihi ;) Mjo, det är teep så. DB blir lätt väldigt förutsägbart, vilket är ganska tråkigt...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju klart att det finns lite likheter eftersom det är Akira Toriyama som har skapat både DB och Naruto.. Men jag kan nog säga att jag gillar Naruto mer än DB.

 

Har Toriyama Akira skapat Naruto? Rätta mig ifall ja har fel men jag trodde det va Kishimoto Masashi som skapde serien, hans namn står på mangan iaf. Kanske missförstod dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har Toriyama Akira skapat Naruto? Rätta mig ifall ja har fel men jag trodde det va Kishimoto Masashi som skapde serien, hans namn står på mangan iaf. Kanske missförstod dig.

 

Du har rätt Anji, det är bara obildade tölper som tror att bara för att Toryiamas World subbar Naruto så är det Akiras verk. Men så är icket fallet.

 

Dragonball är mer förutsägbart än Naruto, självfallet. Och Naruto är ju också nyare än DBZ... Men, jag anser fortfarande att Naruto bara är en modern version av DBZ... För det är alltid så att det kommer någon starkare. Och så blir de starkare, tar stryk och besegrar efter många om och men fienden. Och... SPOILER

 

 

 

 

 

i framtiden så kommer ju alla slåss mot en massa underhuggare till Oro, och falla en efter en för att Naruto skall nå toppen. Så onödigt.

 

Men Naruto får en 5/5 för mig.. Den går trots allt att se på... Och är rätt så bra ritad, men vem vet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett tillräckligt på Naruto för att kunna uppfatta vad det är för dynga jag slösat bort min dyrbara tid på.

Det fungerar ungefär precis som Dragon Ball, där slagsmål och slagsmål kommer tillbaka gång på gång. Jag har dock inte sett hela Dragon Ball Z animen, jag kommer aldrig ha orken till det heller... inte när det finns strider som drar ut på över 5 episoder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du förstår väl att jag menar i mellan t.ex 5/6 annars skriver jag 7/10 B)

 

Njaaeee, jag försår inte riktigt menigen med det.. Skriver man 5/6 betyder igentligen 5 av 6 i betyg, vilket är rätt högt!

 

 

 

 

 

Here gud jag lägger ner den här diskusionen (för du förstår ju inte :S ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett tillräckligt på Naruto för att kunna uppfatta vad det är för dynga jag slösat bort min dyrbara tid på.

Det fungerar ungefär precis som Dragon Ball, där slagsmål och slagsmål kommer tillbaka gång på gång. Jag har dock inte sett hela Dragon Ball Z animen, jag kommer aldrig ha orken till det heller... inte när det finns strider som drar ut på över 5 episoder.

 

Helt rätt, fast jag kommer nog se den... Men jag vidhåller min inställning om att det är DBZ stuk.

 

Herid Fel: Onödigt att förolämpa folk på det viset!

 

Sumimasen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag kan förklara t.ex 4/5 betyder alltså att animen ligger nånstan i mellan just i detta fall 4a 5a så då skulle man kunna göra så att den får både en 4a och en 5a (förstår du (?) ), men detta fortsäter till 10 och om en serie får t.ex 7/9 så ligger betyget just mellan 7 till 9 och då kan man ge den både en7 en8 en9 (!)

 

(säg till om du inte förstår).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag kan förklara t.ex 4/5 betyder alltså att animen ligger nånstan i mellan just i detta fall 4a 5a så då skulle man kunna göra så att den får både en 4a och en 5a (förstår du (?) ), men detta fortsäter till 10 och om en serie får t.ex 7/9 så ligger betyget just mellan 7 till 9 och då kan man ge den både en7 en8 en9 (!)

 

(säg till om du inte förstår).

 

Du borde övergå till att skriva 4-5 eller 7-9, då skulle folk troligtvis förstå att det handlar om ett intervall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstod iof vad han menade från första gång... ;)

 

Dragonballs och Naruto har många likheter ja, men där slutar det.

Naruto gör allt tiotals gånger bättre... DBZ är den sämsta serien jag kan komma på, medan Naruto är ganska bra :)

Fast det handlar om smak som alltid...:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju klart att det finns lite likheter eftersom det är Akira Toriyama som har skapat både DB och Naruto.. Men jag kan nog säga att jag gillar Naruto mer än DB.

 

Har Toriyama Akira skapat Naruto? Rätta mig ifall ja har fel men jag trodde det va Kishimoto Masashi som skapde serien, hans namn står på mangan iaf. Kanske missförstod dig.

Hmm.. Du kanske har rätt, jag har för mig att det var så. Men det kanske bara är så att han har hjälpt till med animen eller något. Ska kolla upp det där lite bättre. Så jag får be om ursäkt om jag hade fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...bara obildade tölper som tror att bara för att Toryiamas World subbar Naruto så är det Akiras verk.

 

Herid Fel: Onödigt att förolämpa folk på det viset!

Tack anji .. ;) Som sagt jag ber om ursäkt. Men jag börjar faktiskt undra varför det stod Akira Toriyama på en Naruto bok jag tittade på... Hmm.. Skumt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...