Hoppa till innehåll
Anime.se

MGS vs SC


svempa
 Share

Metal Gear Solid vs Splinter Cell  

24 medlemmar har röstat

  1. 1. Metal Gear Solid vs Splinter Cell

    • Metal Gear Solid series
      21
    • Splinter Cell series
      3


Rekommenderade inlägg

Metal Gear Solid eller Splinter Cell? Här kan ni snacka om spelen och rösta på vilket ni tycker är bäst*!

 

Själv tycker jag Metal Gear Solid är överlägset mycket bättre* än Splinter Cell. Bättre handling, man har inte så överdrivet mycket "high tech gear" (inte i trean iallafall) så man blir inte så överlägsen. Även om det bara är en fiende inom synhåll och man blir upptäckt, så är det kört! Om man inte har ett bra gömställe dvs :P

 

 

 

(* med bättre/bäst menar jag roligast, mest spännande, stämningsfullt, bra musik, bra grafik... u name it ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha! nä det var ju itne dåligt :) (bara lite :P ) jo splinter cell... jag har bara spelat ettan i cirkus 20 minuter! det räckte för mig! phew...

 

efter MGS1 varre bara å köpa alla spel (utom substance och dom "extraspelen") i metal gear solid serien som finns!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså, för det första kan man inte änns beskriva hur bra MGS spelen är med ord. Det finns inget ord som ger uttryck för den känslan jag känner när jag ser Snake stå där i vinden, bandanat fladdrar, Musiken dånar ur högtalarna, det går helt enkelt inte att beskriva känslan.

Its almost....orgasmic!

 

Och så Splinter Cell, detta(dessa) sugiga wannabe spelet duger fan inte änns att konkurera med C&C Renegade.

 

 

There can only be one Snake, and one Boss,

and none of them is a Fisher.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BRA TALAT!!

 

men ijallafall ... MGS3 här nu SPOILER VARNING

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EVA är Sokolovs fru! (Inte precis en nyhet för många kanske men men :P ) altså hon är jädrigt lik, och när hon inte kan nås på radion, så är det efter man har sett en film eller liknande, som vid stället där man ser en film när, först, sokolovs fru blir "torterad" av Volgin, och sen, när The Far springer iväg på vattnet... liiiiiiiiiiiiiiite misstänksamt? Eller på berget t.ex. När hon har hoppat iväg med motorcyklen så efter det så serman att Volgin slår på en tunna med Granin i (det var väl han) så kommer hon fram (sokolovs fru/EVA) och då undrar Volgin var hon har varit.

(extra grej: efter man ser det så ser man snake som kikar, då ska man trycka R1 så ser man att Sokolovs fru/EVA räcker finger (ser det ut som) efter Volgin :)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första spelet av Metal Gear Solid var otroligt spännande med alla tvister i slutet.

Tvåan däremot... den handlingen blev en enda jävla soppa Raiden, Patrioterna, Solidus och Raiden igen. >:)

Synd på en sådan bra spelkänsla i övrigt.

 

Man får väl använda hjärnan som man har fått?

 

Eller kanske köra uppföljaren när dom förklarar allt?

Mgs3 svarar faktiskt på många frågor, speciellt angående the patriots.

 

Jag tyckte faktiskt att MGS2 var ett bra spel, man fick en skön inblick i MGS världen, även om man itne fick köra som Snake. Man fick en annan bild av Snake än den stentuffe hjälten med de stora pistolerna. Jag ser verkligen, verkligen fram imot MGS4, även om det lär komma när ps3 kommer. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu förstår man varför Liquid kommer in Ocelots kropp och fular sig!

Va? Gör man?

 

Ja, om man är smart! ;)

 

SPOILER!!!!!!

 

Ocelot är The Sorrows och THe Boss s son, detta får man reda på genom att:

1: Man vet att the boss födde en son som senare togs av the filosoferna. 2: The Sorrow var fadern, han kunde tala med de döda.

3: OCelot är en Uber soldat som igentligen jobbar för amerika(Senare the patriots), alltså är det lämpligt att dra pararellen att filosoferna skickar Ocelot(nyfödd), till ett sådant där läger där Boss var instruktör, de utnyttjade hans färdigheter osv osv.

4: Ni kanske ser hur lika dom är?

5: Ocelot(i MGS2) Får kontakt med liquid genom armen, och eftersom armen är liquids kanske Ocelot också fick "adoptera" liquids själ när han opererade fast Liquids arm.

6: Man får veta att Boss son tas ifrån henne av Filosoferna i amerika(The patriots).

7: När man är nere i grottan och ska slåss mot the Pain säger Sigint(?) något om att Boss son är en stor krigare eller något flumm.

 

så, även om jag inte har sa´mmlat all fakta, så är det så. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag har en fråga... ( jag har klarat av spelet en gång innan, kan vara bra att veta ) har någon här köpt MGS 3 Walkthrough tidningen? Kostar 199:- inne på en affär i malmö, och jag undrar om det är värt det? Altså om man vill spela igen, och klara av det bra samt hitta alla gömda grejs!

 

Frågan kvarstår: Är MGS 3 Walkthrough tidningen värd att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...