Hoppa till innehåll
Anime.se

Minnas Kanji-tecken : /


Gäst Rammestuss
 Share

Rekommenderade inlägg

Gäst Rammestuss

Jag skulle vilja veta det enklaste och bästa sättet att komma ihåg kanji-tecken. Säg bara hur du gör för att minnas, så enkelt som möjligt^^ tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det varierar från person till person- det som funkar för mig funkar kanske inte för dig. Dessutom vet jag inte hur jag kommer ihåg dem. >_>

 

Jag brukar mest tänka "Det är ett streck där... Sen en sådan där där... Och så är den helt fucked-up till vänster...", men, öh, ja...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag skulle vilja rekommendera de eminenta "Remembering the Kanji"-böckerna av den lika eminente James W Heisig. Hans metod för att lära sig OCH komma ihåg kanjis är både enkel och välfungerande.

Böckerna kostar dock en del, även om det inte är särskilt dyrt för 2 böcker som lär ut både betydelse och uttal på alla 1945 Jouyoukanjis + några till. Inriktar du dig på att kunna läsa japanska flytande i framtiden tycker jag verkligen att du ska ta dig en närmare titt.

 

Bok 1 finns på http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=4889960759

Bok 2 verkar inte finnas i lager nånstans just nu, men det är nog inte så svårt att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...