Hoppa till innehåll
Anime.se

Animemusik!


saltwaterchimp
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja! jag har en fråga om en låt i Cowboy Bebop serien som jag vill veta namnet på.

 

Den spelas i sista avsnittet "the real folk blues pt2" absolut sist i avsnittet.

 

Vet nån vilken jag menar?. svara i så fall :D

 

 

Förövrigt får ni gärna tippsa om andra låtar! Det finns ju så många bra.

 

bless.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja! jag har en fråga om en låt i Cowboy Bebop serien som jag vill veta namnet på.

 

Den spelas i sista avsnittet "the real folk blues pt2" absolut sist i avsnittet.

 

Vet nån vilken jag menar?. svara i så fall :D

 

 

Förövrigt får ni gärna tippsa om andra låtar! Det finns ju så många bra.

 

bless.

 

Du är nog i fel forum. Du bör ställa denna fråga i musik-delen av forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Köpte nyligen Cowboy Bebop OST 1, och den enda låten som jag kommer att tänka på är 'Rain', men det är förmodligen inte den. Jag har för mig att den är med i episod 8 eller något. Slutlåten där är förmodligen den som Wilcon hänvisade dig till.

 

Andra bra CB-låtar:

 

Tank!

Rush

Space Lion

Piano Black

Pot City

Felt Tip Pen

Digging My Potato

Real Folk Blues

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den spelas i sista avsnittet "the real folk blues pt2" absolut sist i avsnittet.

 

Wilcon svarade rätt, "Blue" är sista låten. (Trivia: En av rösterna i början tillhör en viss Gabriela Robin, som vissa tror är Yoko Kanno själv, dvs. kvinnan som har skrivit all musik i serien.)

 

Har låten nu och den heter Cowboy Bebop - Call me Call me. Men vem har gjort låten från början?

 

Yoko Kanno har skrivit och arrangerat, Tim Jensen har skrivit texten, Seatbelts (där Kanno ingår) framförde låten och Steve Conte sjunger. Låten som är med i serien är original. ALLA låtar som är med i serien är original.

 

Tillsammans med "Gotta Knock a Little Harder", är "Blue" och "Call Me Call Me" bästa låtarna. Cowboy Bebop fscking pwnz. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...