Hoppa till innehåll
Anime.se

Rasist? Nu är man fan det.


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 4 weeks later...

Jag är noll procent rasist..har polare som är svarta, kan tycka att andra svarta personer är sjuka i huvet precis som jag kan tycka att andra vita är det. Tycker ej att det är obehagligt att se ett gäng utlänningar, lika lite som jag tycker att det är obehagligt att se ett gäng svenskar..Min åsikt är att man ska se lika på alla, av något skäl blir många hysteriska när utlänningar begår brott, men det finns säkert många svenskar som också begår brott men då råder inte samma hysteri. När utlänningar begår brott så kommer nästan alltid tanken på att skicka hem dem fram, och när en svensk begår ett brott så är det fängelse som gäller. Jag tycker iaf att det skulle vara värre att bli skickad till ett annat land och kanske åka i fängelse där, och vem vet vilka straff de har? Straffet borde vara det samma för alla, det blir väl inte mindre moraliskt för en utlänning att begå brott i Sverige? Och i sånna fall, varför? För att det skulle vara fel att komma hit o döda någon? Då är det väl nästan värre om en svensk dödar någon från sitt eget land? Hm..jajja, det lät kanske förvirrande men tycker bara att rasism är så...sjukt :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har blivit kallad rasist för att jag är blond, det var hans enda motivering. Han var själv adopterad från Colombia och hade bott i Sverige i princip hela sitt liv.

 

De tycker att vi är rasister när DE går runt i skolans korridorer och kallar OSS för jävla svennar.

 

Jag har för övrigt väldigt många kompisar som är från Iran, Irak, Ryssland, Turkiet, Egypten, Thailand och jag vet inte vad... Jag anser inte mig själv som rasist, men ibland får jag nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför folk inte kan hålla isär "rasist" och "fördomsfull". Alla är inte rasister, men alla har fördomar. Rasister, i mina ögon, är såna som agerar efter sina fördomar. Om man håller kontroll, eller inte påverkas särskilt (till ytan) av sina fördomar - då tycker inte jag man kan klassas som rasist.

 

Att förolämpa folks intelligens med de motiven är juh ganska lamt eftersom intelligens inte har något att göra med folks åsikter.

 

Ordet "Intelligens" är väldigt relativt beroende på vem som använder det. Jag tycker inte att intelligens endast är hur många rötter man kan dra ur stora tal och dylikt, utan kan vara allt från att filosofi till samhällsanknytande åsikter. När man talar folks intelligens i allmänhet tänker åtminstone jag på hur pass bra social kompetens en person har.. Sen kan man ju vidare filosofera och tycka om hur man tolkar "social kompetens". Tänker inte fortsätta på det utan ville bara skriva att jag själv tycker att folks åsikter verkligen KAN spegla folks intelligens.

 

EDIT:

(Kom på att vi fortsatte på en utdöende tråd, vilket kanske inte alltid är det bästa. Ursäkta om moderatorerna började slipa svärden :rolleyes:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför folk inte kan hålla isär "rasist" och "fördomsfull". Alla är inte rasister, men alla har fördomar.

 

Jag har inte fördomar, jag tycker bara att vissa av dem utnytjar sin invandrarbakgrund på fel sätt, de slåss med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag påstår inte att sverige är fattigt däremot anser jag att det är dumt att säga "skicka hit dem vi räddar dem", när vi redan har x-antal som väntar på att bli räddade och få hjälp och stöd

 

Vi avrättar styret, dvs. politikerna och överklassen, tar deras tillgångar samtidigt som vi förklarar oss fria från landsskuld eftersom det var lån gjorda av inkompetenta ledare och ej av folket, vi fördelar alla pengar som dom ska fördelas och lär oss hur riktig demokrati och humanism fungerar, plöstligt kan vi föda och nära varenda människa i det här landet, och invandringen kommer ej längre ses som ett problem. Dom som blir purkna av sånt här är väl dom liberala rövhålen som vill ha möjligheten att utnyttja sina rätt eller orätt fådda pengar och dess orättvisa fördelar.

 

Nivån på den här diskussionen är väldigt "I-lands-problem"

 

 

Hahahahahahahahahahaha!

Så du tycker att vi borde döda alla som står över dig i den socialanäringskedjan? Shit då måste vi ju nästan döda alla i hela sverige XD

 

Du var en roligt pryl du!

Det sitter ju inte direkt liberala rövhål i regeringen just nu, även om jag helst skulle vilja att så vore fallet.

 

 

Jag tycker att sverige är ett oerhört tafatt och fjantigt land. När väl någon säger att vi kanske borde ta hand om dom invandrarna vi har och kanske minska antalet vi tar in så ställer sig alla upp och ropar "Rasse Rasse Rasse!!!!!!" Vi är så paranoida i sverige, tycker ni inte det? :P

 

 

Enligt min mening är det ett oerhört blåögt ideal våran invandrarpolitik bygger på, "Vi ska kunna hjälpa alla!!"

Sorry, men vi kan inte hjälpa alla, vi kan inte ta in alla som står och knackar på våran dörr. Jag tror att "invandrarvåldet"(jag vet att det är ett oerhört fult och inkorrekt ord.) bygger på att de som väl kommit in i det svenska samhället blir utkonkurerade av nya invandrare som kommer in, tex Vi tar ett gatukök som exempel, där jag bor finns det ungefär 15 stycken gatukök, och majoriteten av gatuköken ägs och drivs av invandrare.

Om det istället bara fanns 5 gatukök så skulle ju sannerligen affärerna gå lysande för dom 5 som får alla kunderna och därav alla pengarna. Dom gatuköken skulle kunna bygga ut, expandera, folket som jobbar/ driver gatuköket skulle få mer pengar, välståndet skulle öka för deras familjer. Till slut kanske dom skulle kunna flytta till en större lägenhet/ ett hus. Deras familjers barn skulle kunna få en trygg och värdig uppväxt osv.

 

Men som det är nu så får alla 15 gatukök lika lite kunder, därav blir inkomsterna mindre och välståndet bland dom som jobbar där är rätt jämt och oförändligt.

 

Jag tror att om vi i sverige skulle koncentrera oss på dom vi har och se till att dom kommer in i "samhället" på ett stabilt och bra sätt så skulle det lösa sig, på lång sikt.

 

 

Förövrigt känner jag många schyssta invandrare, jag har många i min kompiskrets.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon sade "DE" och "OSS" - detta är den första fasen som leder till en fördomsfull värld.

 

En viss Hans Helighet Dalai Lama skrev (ej direkt citerat men iaf) : Vi är alla en del av ett och samma folk, vi alla har samma potential, vi är människor. I grund och botten är vi alla lika, i den aspekten att ingen av oss vill lida, men desvärre ligger det tyvärr i vårt primitiva tänkande att skada andra, att visa rädsla som leder till hat och förrödelse och därav glömma att vi själva inte vill lida på samma sätt.

 

som sagt, ej direkt citerat, men det är ungefär precis så han skrev.

 

Nu vet jag att alla inte ser saker och ting på det sättet, det är antingen vitt eller svart, det finns inget mellanting.

 

Vad jag vill ha sagt är att..

 

Vad 5 personer har gjort med ett par plankor är förargligt, precis på samma grad som det är glädjande att 5 personer ur samma ursprung har räddat en flicka från en våldtäcktsman. Att sedan dra alla dessa människor äver en och samma gräns, är ju fel. Att titta på allt negativt föder hat och rädsla, men det innebär inte att vi ska låtsas som ingenting. det fanns 5 bra, och 5 dåliga. De dåliga kan man, istället för att i sin tur bete sig på samma sätt som de (dvs att föda en oändlig cykel) lära, bestraffa men inte mörda, och undervisa. Ja, det funkar faktiskt. Om man vill.

De 5 goda, kan man i sin tur prisa..

 

Kärlek. Visa kärlek så får du kärlek. Sen finns det ju rötägg som inte vet hut men det gäller att fortsätta visa kärlek. Allt känns mycket bättre, allt blir mycket bättre.

 

Rädsla leder till hat, hat leder i sin tur till död, som i sin tur kommer att leda till andra människors hat, som sedan leder till död och sedan kommer det fortsätta så. Detta är oturligt nog den fas vår värld har tagit steget till.

 

 

Nåja, detta var vad jag hade att säga. Hoppas ni förstår.

 

Ifall någon undrar, så är jag varken svensk eller invandrare. Jag är en Människa som har föräldrar födda i turkiet och min kropp är född i Sverige.

 

 

MVH

 

 

Omituofo

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstod du inte meningen med det jag sa: fråga en smart släkting.

 

"Lustig korren"

 

nej jag orka inte den här gång för jag är så jävla trött på att hela tiden behöva förstå vad du säger... gah...

blir ju faen bara irriterad varje gång... men jag är väl lätt stött eller något? jag har inte en anning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...