Hoppa till innehåll
Anime.se

Studio Animés DVD släpp dålig kvalité?


Cosmo
 Share

Rekommenderade inlägg

Stämmer det? Någon som har dålig erfarenhet av deras animé utgåvor?

Har läst lite här och var att folk är missnöjda med deras DVD släpp! har försått att det är audvid (ozon media) som gör DVD:erna och att sandrew endast marknadsför dem. Och ozon media har man ju allt annat än bra erfarenheter av.

Enligt de rykten jag hört så är översättningarna ganska dåliga (innehåller onödiga slarvfel, o.s.v.)

Vad jag förstår så skippar de intron och outron och klipper ihop avsnitten på serierna till ett enda?

Kanske inga stora problem, men kan förstå om vissa tycker det är störande. DVD:erna kostar ju trots allt nästan 200 Kr.

Och håller de Ozon kvalité blir man ju lite besviken. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har försått att det är audvid (ozon media) som gör DVD:erna och att sandrew endast marknadsför dem.

Det stämmer.

 

Enligt de rykten jag hört så är översättningarna ganska dåliga (innehåller onödiga slarvfel, o.s.v.)

De flesta översättningarna är via engelskan.

 

Vad jag förstår så skippar de intron och outron och klipper ihop avsnitten på serierna till ett enda?

Det låter ju inte bra, men jag kan inte bekräfta det.

Vad gäller kvalitén tror jag det är andra bullar. De har trots allt inte gjort mastern själv, vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Själva bildkvalitén verkar vara helt okey! Av att döma av det lilla jag sett. Jag är mer bekymrad över att det kanske är lite fel här och där som ozon's tidigare DVD släpp! Att man lägger kapitel åt fel håll, m.m...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag förstår så skippar de intron och outron och klipper ihop avsnitten på serierna till ett enda?

 

Då du har sett lite från en sån dvd nu så undrar jag om det stämde *pekar på quoten*

 

Det lilla jag sett är cirka tio sekunder. Så jag kan tyvärr inte svara på din undran. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...