Hoppa till innehåll
Anime.se

Sanna spökhistorier


Swansong89
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Ljusklot är väl Ufon. Typ det vanligaste eller? Ijallafall på Discovery Channel (rätixerad vid den kanalen).

 

En läskig grej hände härom dagen när jag satt och tjattade med Ivan.

Läskigt barnskrik O_O jag har ingen anning om vart det kom ifrån.

När jag skulle sätta på micen så Ivan skulle kunna hörat. Var det borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vet inte om det här hör hit, men jag brukar känna mej bevakad av nånting nästan jämt på natten x.x och ibland hör jag röster när det inte är någon hemma O.o; blir lite fundersam på vad fan det är. antagligen så är jag helt koko i bollen eller bara paranoid XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland när jag sitter på mitt rum o gör typ vad som helst, ritar lr läser lr nåt så kan jag helt plötsligt tycka mig se en svart gestalt i dörröppningen och det får mig verkligen att hoppa högt av chock ibland, tycker det kan vara äckligt och obehagligt och det slutar ofta att jag mår illa. Har aldrig berättat det för ngn eftersom jag tycker det är lite pinsamt :blush: kan komma vilken tid på dygnet och jag är alltid totalt oförberedd, sedan tycker jag att hela rummet vibrerar av spänning, på kvällen kan vara jävligt jobbigt faktiskt, först känner jag mig lixom iakttagen och när jag ska titta efter så hinner jag bara skymta en svart gestalt men sedan är det borta. Troligen så är det bara min fantasi som skenar iväg men ändå lixom...dumma hjärnan som har en del som hittar på läskiga saker - och en annan del som låter sig skrämmas av det. >.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dejavu har jag haft en hel del... men nu menar jag iunte sådär minut dejavu...

Utan det kan vara en hel dag som går där allt känns som det hänt innan typ,

Eller några timmar... och då är det exakt allt som känns som om det hänt innan...

 

Sen har jag nog en del av det där Lucid dreaming som pratades om...

Inte att man vaknar men inte kan röra sig utan är alltid medveten om mina drömmar och att det är drömmar... är typ utanför kroppen kännsla i drömmarna och koncentrerar jag mig kan jag styra åt vilket håll mina drömmar går,

Kan även uppta avbrutna drömmar om jag somnar om... även om jag vart vaken upp till en timma...

Lite creepy men samtidigt väldigt kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 years later...
jag måste berätta en jädra sjuk grej som jag brukar vara med om emellan åt...

jo det är så här att ibland när jag sover, drömmer jag att mitt medvetande vaknar, men inget annat funkar, jag kan inte öppna mina ögon, inte röra mig, inte prata ingenting, vad ännu värre är, är att jag kan höra att folk är upp i huset och gör frukost och sånt, men jag kan inte få kontakt med dom hur mycket jag än försöker. Drömmen brukar sluta med att jag anstränger mig allt vad jag pallar för att vakna, eller försöker helt enkelt somna om... Till slut brukar jag lyckas, men jag kan lovar er, det är ruskigt obehagligt... usch...

 

Detta låter ju som sömnparalys... inte helt säker dock, då du skriver att du inte kan öppna ögonen.

'Iallafall, när man sover så förlamas alla musklerna i kroppen utom ögonen och tungan. Därför kallas det REM-sömn(rapid eye movement) anyways, om du vaknar och bara hjärnan har vaknat, så att du är vid medvetande, men kroppen är förlamad, är det sömnparalys. Kort sagt, kroppen sover men hjärnan är vakenC: Därför kan du inte röra på dig eftersom alla musklerna är förlamade, men du kan höra och sånt ändå^^

 

OnT; Har inga riktiga skrcäkhistorier, men man rkar ut för mycket när ens bästa vän är utbildad schaman, och säger sig ha kontakt med andar och sånt^^ Man blir ju lite paranoid emellanåt av det, särskilt som man är en sån räddhare...:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...