Hoppa till innehåll
Anime.se

Sanna spökhistorier


Swansong89
 Share

Rekommenderade inlägg

Här är tanken att ni ska få berätta om saker som skrämt skiten ur er.

Ni vet sånna där hemskt udda upplevelser i livet som man aldrig riktigt kunna förklara, som när man hörde bankandet på vinden och var ensamm hemma och det lät bara högre och högre för att sedan bli helt tyst när familjen kom hem.

 

Jag menar inte sånna där anden i glaset grejer, utan sånna där grejer som bara händer, helt oförklarligt...

 

Tell me, tell me...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För två år sedan brukade det banka på våran vind på nätterna, eller det lät snarare som om saker föll ned på vinden.

Brukade låta ett par gånger varje natt.

Men det låter inte om det längre.

 

En gång när jag gick till statoil så går man längs en väg, vägen har skog på båda sidorna som tornar sig högt.

Jag tittade upp i luften och där ser jag en ljusboll som åkte förbi så fort att man inte var säker om man sett den eller ej.

Den var ungefär lika stor som om du håller upp den lilla 50 öringen mot himmlen.

 

På en nyårsafton när endast jag och mor var hemma så hörde man att något rammlade på övervåningen, det lät exakt som tvättställningen.

Hon frågade om jag vågade gå upp och kolla och såklart så gjorde jag det, det var ju bara tvättställningen.

Men nej, den stod där lutade mot väggen precis som innan och inget annat hade ramlat heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.

På en nyårsafton när endast jag och mor var hemma så hörde man att något rammlade på övervåningen, det lät exakt som tvättställningen.

Hon frågade om jag vågade gå upp och kolla och såklart så gjorde jag det, det var ju bara tvättställningen.

Men nej, den stod där lutade mot väggen precis som innan och inget annat hade ramlat heller.

 

 

Mysko :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På en nyårsafton när endast jag och mor var hemma så hörde man att något rammlade på övervåningen, det lät exakt som tvättställningen.

Hon frågade om jag vågade gå upp och kolla och såklart så gjorde jag det, det var ju bara tvättställningen.

Men nej, den stod där lutade mot väggen precis som innan och inget annat hade ramlat heller.

 

det va ju en ninja ju, som råkade komma åt tvättställningen men fort som fasen ställde upp den igen och "försvann" in i skuggorna. =)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På en nyårsafton när endast jag och mor var hemma så hörde man att något rammlade på övervåningen, det lät exakt som tvättställningen.

Hon frågade om jag vågade gå upp och kolla och såklart så gjorde jag det, det var ju bara tvättställningen.

Men nej, den stod där lutade mot väggen precis som innan och inget annat hade ramlat heller.

 

det va ju en ninja ju, som råkade komma åt tvättställningen men fort som fasen ställde upp den igen och "försvann" in i skuggorna. =)

 

Men ninjor gör aldrig misstag ju!!

Han måste ha hamnats i slagsmål med en annan ninja!

 

 

(Ursäkta Anton för att vi hamnar off-topic ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På en nyårsafton när endast jag och mor var hemma så hörde man att något rammlade på övervåningen, det lät exakt som tvättställningen.

Hon frågade om jag vågade gå upp och kolla och såklart så gjorde jag det, det var ju bara tvättställningen.

Men nej, den stod där lutade mot väggen precis som innan och inget annat hade ramlat heller.

 

det va ju en ninja ju, som råkade komma åt tvättställningen men fort som fasen ställde upp den igen och "försvann" in i skuggorna. =)

 

Men ninjor gör aldrig misstag ju!!

Han måste ha hamnats i slagsmål med en annan ninja!

 

 

(Ursäkta Anton för att vi hamnar off-topic ^^)

 

haha, ingen fara broder :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På en nyårsafton när endast jag och mor var hemma så hörde man att något rammlade på övervåningen, det lät exakt som tvättställningen.

Hon frågade om jag vågade gå upp och kolla och såklart så gjorde jag det, det var ju bara tvättställningen.

Men nej, den stod där lutade mot väggen precis som innan och inget annat hade ramlat heller.

 

det va ju en ninja ju, som råkade komma åt tvättställningen men fort som fasen ställde upp den igen och "försvann" in i skuggorna. =)

 

Men ninjor gör aldrig misstag ju!!

Han måste ha hamnats i slagsmål med en annan ninja!

 

 

(Ursäkta Anton för att vi hamnar off-topic ^^)

 

Klart dom gör, se på naruto, Tredje hokagen gjorde ett misstag att inte döda orochimaru när han hade chansen utan lät han fly.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På en nyårsafton när endast jag och mor var hemma så hörde man att något rammlade på övervåningen, det lät exakt som tvättställningen.

Hon frågade om jag vågade gå upp och kolla och såklart så gjorde jag det, det var ju bara tvättställningen.

Men nej, den stod där lutade mot väggen precis som innan och inget annat hade ramlat heller.

 

det va ju en ninja ju, som råkade komma åt tvättställningen men fort som fasen ställde upp den igen och "försvann" in i skuggorna. =)

 

Men ninjor gör aldrig misstag ju!!

Han måste ha hamnats i slagsmål med en annan ninja!

 

 

(Ursäkta Anton för att vi hamnar off-topic ^^)

 

Klart dom gör, se på naruto, Tredje hokagen gjorde ett misstag att inte döda orochimaru när han hade chansen utan lät han fly.

 

Meh! :P Han kanske inte orkade, ville väl läsa aftonbladet eller så hade han skadat ryggen så gammal som han va *himlar med ögonen*

 

 

Edit: Kom ihåg en sak nu, vet dock inte hur mycket spökhistoria det ligger i denna. För ett antal år sedan på sommaren så var jag och några kompisar ute och gick runt strax innan tolvslaget. Föräldrarna var samlade och hade fest, det var väl typ midsommarafton antar jag. Hur som helst så gick vi tillslut ut till en åker och då såg vi något mysko rött ljussken några 100m bort. Jag uppskattar att den var av en vuxen mans medellängd, den uppenbarade sig ur tomma intet och "sprang" sketafort sen så försvann den lika fort som den kom fram. Vi var ca 4-5st och alla såg skenet och vi är lika förvånade idag kan jag säga..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag måste berätta en jädra sjuk grej som jag brukar vara med om emellan åt...

jo det är så här att ibland när jag sover, drömmer jag att mitt medvetande vaknar, men inget annat funkar, jag kan inte öppna mina ögon, inte röra mig, inte prata ingenting, vad ännu värre är, är att jag kan höra att folk är upp i huset och gör frukost och sånt, men jag kan inte få kontakt med dom hur mycket jag än försöker. Drömmen brukar sluta med att jag anstränger mig allt vad jag pallar för att vakna, eller försöker helt enkelt somna om... Till slut brukar jag lyckas, men jag kan lovar er, det är ruskigt obehagligt... usch...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen är du i det sömnskedet som ligger precis innan man vaknar. Oftast där Lucid Dreaming kan förekomma. Saker utanför drömmarna kan påverka dig. Som en gång när telefonen ringde och jag svarade, ni kan ju gissa hur mycket telefon jag hade i handen och om det var någon på andra sidan linjen. :rolleyes:

 

Ibland är man medveten om verkligheten men hjärnan vill bara inte fatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom på en sak, som kanske inte är en "spökhistoria" men det är iallafall väldigt skumt.

 

När jag gick i fyran (tror jag) så skrev jag och en kompis en liten historia på ca 8 sidor om "Tjuven i Skolan"

do doooom <--- ljudeffekt

Den handlade, i stort sett, om att en elev hade snott rektorns portfölj med ungefär 1000 riksdaler i.

 

En knapp vecka efter att den var klar blev alla elever kallade till matsalen. Rektorn ville berätta en sak... ja just det, ett kuvert med ca 1000 pix hade blivit stulet fråns kontor och dom huvudmisstänkta: eleverna.

 

Ganska skumt, eller hur?

 

Jag vet inte vad som hände med pengarna, men det kom massa poliser till skolan och frågade ut vissa elever... tur att dom inte frågade ut mig! Hade fått panik =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom på en sak, som kanske inte är en "spökhistoria" men det är iallafall väldigt skumt.

 

När jag gick i fyran (tror jag) så skrev jag och en kompis en liten historia på ca 8 sidor om "Tjuven i Skolan"

do doooom <--- ljudeffekt

Den handlade, i stort sett, om att en elev hade snott rektorns portfölj med ungefär 1000 riksdaler i.

 

En knapp vecka efter att den var klar blev alla elever kallade till matsalen. Rektorn ville berätta en sak... ja just det, ett kuvert med ca 1000 pix hade blivit stulet fråns kontor och dom huvudmisstänkta: eleverna.

 

Ganska skumt, eller hur?

 

Jag vet inte vad som hände med pengarna, men det kom massa poliser till skolan och frågade ut vissa elever... tur att dom inte frågade ut mig! Hade fått panik =P

 

 

Jävlar vad skumt... Hm fick du veta om dom satt dit den som gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej!

 

När jag var mycket liten, ca 3 år (är 19år och kommer ihåg just denna sak). Jag kommer ihåg att jag vaknar och ser något svart dimmaktigt i närheten av min spjälsäng, jag klättrar ur den i panik (tror jag) och springer ut genom dörren men snubblar (kommer ihåg att jag blir fasthållen runt vristen), reser mig upp och springer in till mor. Mer vet jag inte, eftersom det var så länge sedan kommer jag ej ihåg om det var en dröm eller inte. Antagligen var det en mardröm som jag vaknade ur och blev rädd och sprang till mor och snubblade på tröskeln eller något liknande :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

En gång när jag gick till statoil så går man längs en väg, vägen har skog på båda sidorna som tornar sig högt.

Jag tittade upp i luften och där ser jag en ljusboll som åkte förbi så fort att man inte var säker om man sett den eller ej.

Den var ungefär lika stor som om du håller upp den lilla 50 öringen mot himmlen.

 

Det kan ha varit en satelit.

 

Vet itne ifall detta är rätt topic men jag får deja vu's allt oftare, det är läskigt :S

 

Det var en gång jag o min kompis var vid Vinterviken i Stockholm, i vilket fall så hörde vi plötsligt ett vrål som lät som det kunde komma ur vilke skräckfilm som helst. Det var rikigt läskigt sådär att blodet frös till lixom :D

Tror det kan ha varit en tupp eller kanske ett rådjur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En gång var jag och ett par kompisar ute och tältade. min ena kompis hade suttit uppe och inbillat sig att det skulle komma en pedofil och skära upp tältet med en kniv.

 

Sedan mitt i natten så hör man lite steg utanför och flåsande som kommer närmare och närmare och plötsligt rispar det till kraftigt i tältet, gissa om vi blev rädda! men det vara bara den andre kompisens pappa som skulle kolla hur vi hade det. XD

 

edit: inte särskillt oförklarligt men tyckte jag kunde berätta det här endå

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en gång jag o min kompis var vid Vinterviken i Stockholm, i vilket fall så hörde vi plötsligt ett vrål som lät som det kunde komma ur vilke skräckfilm som helst. Det var rikigt läskigt sådär att blodet frös till lixom :D

Tror det kan ha varit en tupp eller kanske ett rådjur.

 

En tupp eller ett rådjur som vrålar? O.o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en gång jag o min kompis var vid Vinterviken i Stockholm, i vilket fall så hörde vi plötsligt ett vrål som lät som det kunde komma ur vilke skräckfilm som helst. Det var rikigt läskigt sådär att blodet frös till lixom :D

Tror det kan ha varit en tupp eller kanske ett rådjur.

 

En tupp eller ett rådjur som vrålar? O.o

 

Ja faktiskt, minns inte var det var för djur men det var något svenskt djur som "vrålar" sådär creepish som man hör i vissa skräckrullar.

Jag har hört såna läten ett antal gånger och det är lika äckligt varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga: Vad tror ni på?

Alternativ: spöken, UFOsar, ESP, astrologi, andra övernaturligheter.

 

K.

 

UFO'n, Aliens, utomjordlingar you name it. det är vad jag tror på, som jag nämnt i en annan tråd: Vi är knappast ensamma, så många universum å solsystem det finns så är det väldigt troligt att det finns fler intelligenta varelser. Jag påstår inte att dem "besök" vi haft här på jorden verkligen inträffat men vi är i alla fall inte själva. Mr Grey behöver förresten inte existera heller för den delen. "Dem" ser kanske likadana ut som oss bara med små skiljaktigheter, precis som vi delar upp vita, gula och svarta. Vad vet väl jag? En enkel organism i ett oändligt universum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en gång jag o min kompis var vid Vinterviken i Stockholm, i vilket fall så hörde vi plötsligt ett vrål som lät som det kunde komma ur vilke skräckfilm som helst. Det var rikigt läskigt sådär att blodet frös till lixom :D

Tror det kan ha varit en tupp eller kanske ett rådjur.

 

En tupp eller ett rådjur som vrålar? O.o

 

Kankse inte en tupp men rådjur skriker/vrålar på ett speciellt sätt som faktiskt kan låta ganska läskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...