Hoppa till innehåll
Anime.se

Phantasmagoria of Flower View


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är namnet på Shanghai Alice's senaste shooter.

Laddade ner demot (som man kan hitta här!), eftersom min japanska är tämligen begränsad förstår jag knappt vad som pågår, eller vad intrigen är osv (utvecklarna har i alla fall varit vänliga nog att översätta menyerna till engelska (hur det är med tidigare titlar från SA på den fronten vet jag inte.

 

Själva upplägget i spelet är rätt intressant (för att vara en shooter) istället för att vara en mot världen så är man istället i ständig duell mot någon. Detta funkar som så att man har varsin planhalva där man spelar samma bana samtidigt, fast var för sig, och kan samla på sig kraft för att skicka över specialattacker på motståndarens planhalva. Ungefär som i Puyo Puyo och liknande tetriskloner). Exakt hur det funkar vet jag inte, men att aktivera specialarna är tämligen enkelt. Håll bara in skjutknappen tills det är laddat till max och släpp iväg lite ondska över motståndaren. Fast efter det måste man självklart samla på sig tillräckligt med vad-det-nu-är för att kunna göra en ny specialare.

 

Spelet är snyggt, oföskämt snyggt. Många tycker nog inte det, men jag tycker det. Spelet blandar 3D och 2D lika bra som (om inte bättre) Ragnarök. Gillar startmenyn väldigt mycket. Mycket stilig. Även om spritsen kommer härifrån. Där beskrivs också spelmekaniken, tror jag. Nu blev det väldigt rörigt. Hursomhelst så är det ett kul spel. Och jag gillar egentligen inte shooters alls.

 

*Info kommer från Megatokyo.com om ni undrar

 

697.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...