Hoppa till innehåll
Anime.se

anime/manga i gbg?


martina
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag ska snart åka upp till göteborg med min familj och kompis. och jag undrar om någon vet något bra ställe och handla anime & manga på förutom sf-bokhandeln? hittar inte så bra, så det vore bra om ni skrev dit adressen eller en hemside adress ^.^ tack..!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...och jag undrar om någon vet något bra ställe och handla anime & manga på förutom sf-bokhandeln?
...Vill du ha tag på engelsköversatta manga, tyvärr till hutlösa priser, så får du nog dras med SF.

Förutom SFBok så finns Dolores. Har lyckats tappa bort adressen nu, men om du åker till Järntorget och går i östlig riktning (borde det vara...) längs med Nya allén så borde du känna på papperslukten när du går förbi om inget annat. Här är en karta (märkte att det inte funkar att länka så, men tryck på kartor och sök på "Järntorget, Göteborg" så ska det funka) över Järntorget och Dolores (Dolores ligger någonstans till höger om Järntorget på bilden, lite innan det lilla gröna fältet mellan de två vägarna försvinner). Dolores har ett rätt stort utbud, och är dessutom oftast billigare än SFBok, hoppas du hittar ^^

 

Annars så hänvisar jag till den här och denna tråden när det rör sig om återförsäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Off topic semantisk fråga... men åker man verkligen "upp" till Göteborg från Västerås? Är det inte ner man åker? Hm...

Du är inte den enda som frågar sig det, många geografer har samma synpunkt. Det verkar finnas två sorters människor här, dels de som relaterar geografiskt (till en karta) där allt norrut är "upp" och söderut "ner". Men sen finns det de som har andra relationer än geografiska, t.ex. sociala så att en större stad än ens egen, eller en med rikare kultur eller vad det nu är man ser "upp" till, blir att "åka upp" till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...