Doddis Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Var iväg till Tradition i farsta härom dagen för att köpåa lite färg till mina modeller jag har. Min mamma skulle in på en bokhandel och jag föjlde med. Där inne ser jag det otroliga , det har kommit en ny Bert >Fjert bok med Illustrationer i manga stuk Ô_ö vilket är helt sjukt enligt mig , dock är designen på karaktärerna ganska okej förutom på åke med "spike-hair". han som alltid tecknat med bakåt slickat hår har nu skaffat ny frilla. Vad tycker ni om det här? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Jag är oförmögen att uttala mig om detta. Mållös skulle man också kunna kalla det, men när jag ändå håller på så kan jag ju skriva nåt.. Jag antar att anledningen att det är i mangastil är att dem vill locka tillbaka läsare som har slutat köpa Bert böcker och som börjat lägga sina pengar på något mycket bättre: manga! Det är alltså ett desperat försök i mina ögon, ett rätt meningslöst sådant... Nya läsare? Visst, men så många f.d skulle jag inte vara så säker på. Och vad handlar denna nya bok om då? Hur många Bert böcker finns det egentligen? Hur lång tid var det mellan denna och den innan? Tycker det är lite onödigt att försöka återuppliva Bert, meen vad vet jag. Kanske blir bra i alla fall? Inte för att jag kommer att läsa den dock. Det var allt från mig för denna gång, ni kanske tycker olikt mig? Alla har rätt till egna åsikter vet jag åtminstånde :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Tja, det har ju stått i tidningen om att Kwok-Hei Mak ska teckna Bert... -.- Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet juli 31, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 kvack-hej mc? vem fan är det Ô_o Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
K-chan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 En svensk managtecknare, som hade med en serie i manag mania nån gång... ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erika Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Hur lång tid var det mellan denna och den innan? "Berts bokslut" kom ut omkring 6 år sedan och var då tänkt att vara den absolut sista Bert-boken, men se vad som hände med det. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Hur lång tid var det mellan denna och den innan? "Berts bokslut" kom ut omkring 6 år sedan och var då tänkt att vara den absolut sista Bert-boken, men se vad som hände med det. ;) Ojsan hoppsan ^^ för 6 år sen? Alltså ett dumt försök att återuppliva Bert...den största frågan från mig nu är: varför? varför??????? edit: lite mer dramatiskt ville jag ha det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 pengar slutdiskuterat om varför iaf :P har inte läst en enda bert bok och tvivlar på att jag kommer att göra det Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GinGirl Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Ni har så rätt i att dem vill tjäna mer pengar på något som blivit väldigt populärt i Sverige, manga... XD Det är ju inte riktig manga, tecknat i manga-stuk... Aja, det var iaf rättså snyggt ritat enligt mig.. Nu började jag tänka på Bert Karlsson.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Det är FEL att sätta ett mangaomslag till en totalt helsvensk bok, jag måste säga att jag fattar inte var de fick idén ifrån... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Jag tycker att dom gamla bert-bilderna var riktigt härliga ^^. Lite synd att dom "återupplivar" Bert också´när dom satt punkt för serien, eller hur man ska säga. Inte för att jag läst Bert de senaste 8 åren men ändå. Känns lite som när dom sparkade originalpersonen som spelade björne. Ens barndomsminnen går i spillror. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Off-topic: Precis, nyinspelade avsnitt av Brum ville man ju inte heller ha! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Precis, nyinspelade avsnitt av Brum ville man ju inte heller ha! Vad i!!! Vart är världen påväg egentligen? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Precis, nyinspelade avsnitt av Brum ville man ju inte heller ha! Vad i!!! Vart är världen påväg egentligen? Mer off-topic: Det är sant TT_TT allas våran favoritbil Brum Så, nu on-topic! Lovar, skall inte störa Bert tråden med off-topic saker mer! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Haha! Ganska roligt att de försöker få Bert att åka på manga-vågen XD Omslagsbild Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Haha! Ganska roligt att de försöker få Bert att åka på manga-vågen XD Omslagsbild Å herregud! Nu har man sett omslagsbilden också :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Izzy Skrivet juli 31, 2005 Anmäl Share Skrivet juli 31, 2005 Jag hade sett den tidigare... men fasen alltså. :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nille Skrivet augusti 1, 2005 Anmäl Share Skrivet augusti 1, 2005 men så tragiskt...Bert i manga format, det är ju skrattretande :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg