Hoppa till innehåll
Anime.se

Hallo, I have a thing about Berserk the anime and game?


tetsuo-shima
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo alltså jag har ju börjat på Berserk animen nu och den är skit bra men det är en grej som jag undrar över och jag hoppas jag får ett svar ;) .

 

P.S detta som kommer nu är en sak som (antagligen från börjen kommer att ligga i anime forumet) både har med animen och inte har med animen

att göra.

 

Jo för det första så undrar jag vad ni tycker om Berserk.

 

Och för det andra om ni vet något om ett berserk spel till ps2(jo alltså jag vet att "sword of the berserk" kom till dreamcast år2000, men detta handlar om ett nytt berserk spel som kom ut ungefär nu förra julen), jag har sett på webben att det står om berserk till ps2 (men "snyft" det står på polska). och ge mig svar om ni vet något om detta "berserk spel" till ps2 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir ju rädd när det ska bli så kommersiellt. Vill ha den som anime/manga only... :) Visserligen så vore det rätt tungt, men endå.

 

Sorry, jag vet faktiskt inget om detta lir, men jag kan säga att Berserk är en anime jag uppskattar väldigt mkt, även fast slutet är som det är.

Svårt att säga, men jag skulle nästan kunna säga att Berserk är det bästa som har gjorts... top3 är den i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry men borde inte folk här inne kunna engelska elle (?) .

 

hur kan då alla andra här inne se på anime som inte finns på svenska eller har svensk text, eller läsa t.ex love hina som inte finns på svenska en (alltså då menar jag att dom säger att dom läst hela serien).

 

 

 

P.S vi är väl inga barn ungar på 6/7 år här inne eller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir ju rädd när det ska bli så kommersiellt. Vill ha den som anime/manga only... :) Visserligen så vore det rätt tungt, men endå.

 

Sorry, jag vet faktiskt inget om detta lir, men jag kan säga att Berserk är en anime jag uppskattar väldigt mkt, även fast slutet är som det är.

Svårt att säga, men jag skulle nästan kunna säga att Berserk är det bästa som har gjorts... top3 är den i vilket fall som helst.

 

 

 

Har du spelat sword of berserk till dreamcast , spelet bevisar att spel kan göra sig bra av en så bra serie (dock så tycker jag att spelet inte är viktigt men det utspelar sig efter anime serien, så det är en chans för dom som inte läst mangan och vill ha en fortsättning).

 

Men skjälv så tycker jag att anime serien borde fortsätta "snyft" att dom slutade serien så tidigt ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är spelet du söker: http://www.gamespot.com/ps2/action/berserk/index.html ,Tyvärr utan screenshot...

 

Preview kan du läsa här: http://www.gamespot.com/ps2/action/bers ... 76052.html ,Som ironiskt nog är på engelska ;)

 

 

 

Ja sorry men den har jag redan läst ;)

 

Men tack för att du försökte :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir ju rädd när det ska bli så kommersiellt. Vill ha den som anime/manga only... :) Visserligen så vore det rätt tungt, men endå.

 

Sorry, jag vet faktiskt inget om detta lir, men jag kan säga att Berserk är en anime jag uppskattar väldigt mkt, även fast slutet är som det är.

Svårt att säga, men jag skulle nästan kunna säga att Berserk är det bästa som har gjorts... top3 är den i vilket fall som helst.

 

 

 

Har du spelat sword of berserk till dreamcast , spelet bevisar att spel kan göra sig bra av en så bra serie (dock så tycker jag att spelet inte är viktigt men det utspelar sig efter anime serien, så det är en chans för dom som inte läst mangan och vill ha en fortsättning).

 

Men skjälv så tycker jag att anime serien borde fortsätta "snyft" att dom slutade serien så tidigt :( .

 

Nej jag har inte spelat det, men jag har mina åsikter och du har dina ;)

Amen man får aldrig ge upp hoppet när det gäller en fortsättning av berserk... :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelet till PS2 är fortfarande under produktion. De efterlyste idéer och utlovade att den som kom med bästa idén skulle få vara röstskådis i spelet, i förrförra numret av Berserk.

 

Med tanke på att det till Dreamcast var kanon så kan det till PS2 nog bli riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir ju rädd när det ska bli så kommersiellt. Vill ha den som anime/manga only... ;) Visserligen så vore det rätt tungt, men endå.

 

Sorry, jag vet faktiskt inget om detta lir, men jag kan säga att Berserk är en anime jag uppskattar väldigt mkt, även fast slutet är som det är.

Svårt att säga, men jag skulle nästan kunna säga att Berserk är det bästa som har gjorts... top3 är den i vilket fall som helst.

 

 

 

Har du spelat sword of berserk till dreamcast , spelet bevisar att spel kan göra sig bra av en så bra serie (dock så tycker jag att spelet inte är viktigt men det utspelar sig efter anime serien, så det är en chans för dom som inte läst mangan och vill ha en fortsättning).

 

Men skjälv så tycker jag att anime serien borde fortsätta "snyft" att dom slutade serien så tidigt :( .

 

Nej jag har inte spelat det, men jag har mina åsikter och du har dina :)

Amen man får aldrig ge upp hoppet när det gäller en fortsättning av berserk... :>

 

 

 

Och om dom gör det kanske dom borde bättra grafiken lite (även om jag tyckte grafiken till serien var jä#ligt skön B) , men var lite seg, en gång när jag såg på berserk såg jag den med min morsas kille och han sa att animationerna var lite fula :O ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför lekte du inte "Rysk rolette" med honom för? ^^

 

Nämen grafik vet jag inte om man kan kalla det? Animationer är ett ord jag skulle föredra. Visserligen är det grafik i sig, men vi snackar om anime right ;) ?

 

Aja, jag håller defintivt inte med om att animationerna är dåliga, men emellanåt så är de faktiskt lite hackit i rörelserna när "Kameran" tittar runt tex slagsfältet eller bara en horrisont.

Annars ere tunga Animationer :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...