Hoppa till innehåll
Anime.se

Appleseed blir spel


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

appleseed-online.jpg

Masamune Shirows verk Appleseed ska bli spel, spelet är ett MMORPG och kommer utvecklas av Bandai Networks och M2 Corporation.

 

Handlingen utspelar sig långt in i framtiden då världen ligger i ruiner efter långa krig. Ur ruinerna föds en ny superteknologisk stad som kallas Olympus och här får vi följa en kvinnlig soldat vid namn av Deunan och hennes cyborgvän Briareos som är med i elitstyrkan ESWAT.

 

Just nu finns det inte mycket information om spelet förutom att det kommer börja betatestas någon gång under september månad.

 

- Appleseed: the online

MMORPG står för Massively Multiplayer Online Role Playing Game

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också svårt att föreställa mig det. Men jag skulle gissa på att man är en ESWATsoldat och ska utföra olika uppdrag. Eller så får amn ge sig ut i vildmarken utanför Olympus.

 

Men börjar det inte poppa upp väldigt många mmorpg nu för tiden? frågan är hur de ska kunna konkurera om alla spelare som har tid för ett mmorpg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men börjar det inte poppa upp väldigt många mmorpg nu för tiden? frågan är hur de ska kunna konkurera om alla spelare som har tid för ett mmorpg.

 

MMOPRG säljer sjukt bra och alla vill ha en del av kakan, men det börjar bli lite väl mycket nu. Men sen så har ju Appelseed ett starkt namn som många känner igen.

 

varför heter det Appelseed THE online för?

Engrish

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om Appleseed.

Hur kan man tycka att den är snygg?

Det ser ju ut som en enda lång mellansekvens från XIII eller något annat cel-shadat spel. Själv trodde jag att det skulle vara en läcker blandning mellan 3d och anime men icke, nej.

 

Hursomhelst så skulle det passa bra med lite bra mech-spel.

ZoE är sönderspelat och Armored Core mindre aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser ju ut som en enda lång mellansekvens från XIII eller något annat cel-shadat spel.

Fast mycket, mycket snyggare. En läcker blandning av 3D och anime är ju vad filmen är. :P

Neeeeee, det är typ bara 3D, jag hade hoppats på nånting i stil med Last Exile där man som sagt blandar 3D med anime.

Har ej sett Last Exile, men du menar som typ Samurai 7? (En del grejer är datoranimerade, i Samurai 7s fall stora robotar)

 

För det är ju inte riktigt samma sak. Appleseed är ju en 3D-film där de ville få den att ändå se lite animeaktig ut. Och det har de ju lyckats med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser ju ut som en enda lång mellansekvens från XIII eller något annat cel-shadat spel.

Fast mycket, mycket snyggare. En läcker blandning av 3D och anime är ju vad filmen är. :P

Neeeeee, det är typ bara 3D, jag hade hoppats på nånting i stil med Last Exile där man som sagt blandar 3D med anime.

Har ej sett Last Exile, men du menar som typ Samurai 7? (En del grejer är datoranimerade, i Samurai 7s fall stora robotar)

 

För det är ju inte riktigt samma sak. Appleseed är ju en 3D-film där de ville få den att ändå se lite animeaktig ut. Och det har de ju lyckats med.

Har aldrig sett Samurai 7 :P , men ja jag tror jag förstår hur det är.

 

"Appleseed är ju en 3D-film där de ville få den att ändå se lite animeaktig ut. Och det har de ju lyckats "

 

Det har du rätt i, jag blev bara besviken eftersom det var inte alls den uppfattningen jag hade fått i diverse recensioner och förtitlar samt bilder ur filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...