Hoppa till innehåll
Anime.se

Två populära serier blir spelfilm


forehead
 Share

Rekommenderade inlägg

hop.jpg

Den romantiska komedin Honey & Clover (Hachimitsu to Clover) om studenten Takemoto som blir förälskad i flickan Hagumi, som tas hand om av en lärare på skolan, kommer att göras till en spelfilm.

 

Enbart mangan har sålt i över 3,6 miljoner exemplar, och serien gjordes även nyligen till en anime vilken har fått stor uppskattning.

Nu är det då även dags för en riktig spelfilm där vi bland annat kommer se Sakurai Shou i huvudrollen och Aoi Yuu som Hagumi.

Inspelningen kommer att börja i oktober, och filmen tillsammans med soundtracket väntas släppas under sommaren 2006.

 

Även The Prince of Tennis, serien om den talangfulla tennisspelaren Ryoma Echizen, kommer att bli till en spelfilm. Serien går för tillfället i Shonen Jump och går att få tag på engelska ifrån VIZ.

Tyvärr finns ingen information om när den kommer släppas tillgänglig.

 

 

- Källa 1, Källa 2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger detsamma :)

Animén är mycket bra, och jag tror det kan bli väldigt bra live-action av den.

 

Fast serien handlar väl mer om hela "gänget" än bara de två. I många av de hitills släppta avsnitten har det inte alls handlat om Takumoto och Hagumi, jag menar, det har handlat betydligt mer om Yamada och Mayama.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger detsamma :)

Animén är mycket bra, och jag tror det kan bli väldigt bra live-action av den.

 

Fast serien handlar väl mer om hela "gänget" än bara de två. I många av de hitills släppta avsnitten har det inte alls handlat om Takumoto och Hagumi, jag menar, det har handlat betydligt mer om Yamada och Mayama.

 

Jo,serien fokuserar sig på relationen mellan Taki och Hagu men på senare så har det övergått mer till Yamada och Mayama.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...