Hoppa till innehåll
Anime.se

Ecchi mot Hentai


jagvillha
 Share

Rekommenderade inlägg

"Vad är egentligen den stora skilldnaden mot dessa, jag tycker att gränsen mellan anime och hentai överhuvudtaget har suddats ut på senare tid" Så skrev eller sa en kompis till mig och jag som inte vet så mycket om Ecchi genren visste inte riktigt vad den handlar mer specifikt om mer än att det är trosor och stora bröst.. Men vad är en Ecchi serie mer specifikt? Jag kan då inte hålla med om att det är nästan eller till oc med hentai men det kanske finns folk som gör det. vad säger ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skrev, i Ecchi tråden:

Ja ecchi är mera än bara stora bröst. Det är, enligt AnimeNFO, en genre som anspelar mycket på sex. Det behöver inte nödvändigtvis vara halvnakna flickor eller trosor. Det kan även vara en lite snuskig gubbe, eller underförstådda skämt. Men själv föredrar jag den halvnakna tjej delen av genren. Jag ser nästan bara på sådana serier, det är bland annat därför jag inte gillar Noir och älskar serier som Ai Yori Aoshi och Mahoromatic mfl. Ibland kan det till och med lyfta en serie som egentligen inte är så bra.

 

ha D

 

Läs tråden

 

Hentai är alltså som erotik fast tecknat, med sex- och nakenscener. Men Ecchi har inga sexscener och inte heller så mycket nakenhet. Det bara anspelar på sex. Så ganska mycket anime går under ecchi, vilket inte egentligen är en egen genre utan en del av många shônen serier. Sen finns det ju självklart serier som lägger mer eller mindre vikt på Ecchi. i FMP till exempel så är inte ecchi en stor sel av serien även om den finns där. Men i Love Hina är det ett av de grunläggande temana för serien.

 

Hoppas att det blivit lite tydligare. Annars är det bara att fråga.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ecchi har inget med sex att göra.

Hentai är sex.

Så, där är gränsen :P

 

Sen om det finns mormoner som också tittar på anime så är det väl bara att skippa ecchi överhuvudtaget, för dom tål väl inte ens att se bröst som guppar eller trosor filmade underifrån. ;)

 

Jag röstar på ecchi, det går alltid hem, medans hentai bara fungerar vid vissa tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig är Ecchi poserande, naket, vågat retande sexuellt.

 

Hentai är mer sexuell intmitet, beröring, samlag mm... Så om någon poserar naken i en bild anser jag det som Ecchi, inte hentai. Och till och med om två nakna flickor bara rör varandra. Typ håller hand, så anser jag det fortfarande som ecchi. Men inte om de börjar med annat...

 

Men jag antar att det är en fråga om tolkning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan säga att så fort det infinner sig 'synlig penetration' så är det hentai.

Ecchi är som många tidigare har sagt, anspelningar på sex.

 

Det är vitt skillda, men det är båda Anime... Så hentai och ecchi är genrer under AnimeVingen. :D

 

Det sista skrev jag mest med tanke på din polares citat, "jagvillha".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vandread har ju inte så mycket sex-skämt eller halvnakna tjejer, lite lättklädda får man väl säga att de är. Finns en ecchi incident, det är när hibiki får näsan/munnen inramlande i en tjejs rumpa.

 

Genres: Action, Adventure, Comedy, Ecchi, Mecha, Science-Fiction (enligt AnimeNfo.com)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vandread har ju inte så mycket sex-skämt eller halvnakna tjejer, lite lättklädda får man väl säga att de är. Finns en ecchi incident, det är när hibiki får näsan/munnen inramlande i en tjejs rumpa.

 

Genres: Action, Adventure, Comedy, Ecchi, Mecha, Science-Fiction (enligt AnimeNfo.com)

haha. frächt, han skulle inte jag vilja vara..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genres: Action, Adventure, Comedy, Ecchi, Mecha, Science-Fiction (enligt AnimeNfo.com)
Ok, de räknar det som en egen genre i alla fall.. Men som sagt vet ingen om det är det eller inte?

 

 

Vandread är ju skön och ett exempel på att de inte behöver vara lättklädda eller nakna för att det ska bli "Ecchi"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

exakt jagvillha.

Det finns en stor skillnad mellan ecchi och hentai. Dock i vissa serier kan skillnaden vara mindre, men det går inte att förväxla hentai med ecchi. För övrigt tycker jag ecchi är skitkul/bra osv, jag älskar serier som Onegai Teacher, Love Hina mm.

 

Vill ni veta mer om hentai ska ni besöka #Hentai.se kanalen på Quakenet servern, värsta innefolket finns där, kunniga och konstiga :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...