Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tycker ni om manga mania och dess serier?


zapphodd
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja, man är ju manga-intresserad, så eftersom manga-serietidningar som Manga Mania inte finns så många av än i Sverige (förutom Shonen Jump då, som för den delen inte är lika intressant), så är är ju valen ganska begränsade.

 

Är för övrigt kul att läsa manga-serier, som Simon Lundström översatt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker det var synd att just power byttes ut, dom skulle heldre byta ut chobits. Varför? jo för att det händer aldeles för lite på för många sidor i den... den består nästan bara av bilder och tar bara plats enligt mig. sen gavs den ut som pocket före power ochhar dess utom gått längre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... den består nästan bara av bilder och tar bara plats enligt mig...

:surprised: Läs västerländska serier isåfall, för mycket av det som GÖR japansk manga är ju just det faktum att de kan ägna ett helt uppslag åt ett fallande löv eller nåt i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är för övrigt kul att läsa manga-serier, som Simon Lundström översatt. =)

 

Hädanefter kan du även njuta av att läsa serier som My Bergström, Sveriges mangadrottning (nej det är inte jag som kommit på det namnet, ok) har översatt.

 

All feedback på Air Gear kapitel 1 tas tacksamt emot så länge den är seriös och inte bara klagomål på att den "knuffat ut Power" (vilket dessutom inte är sant). Skippa gärna även alla ev. klagomål på att svenska suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker personligen att Manga Mania är helt ok. Skulle vart kul om man kunde fått läsa lite mer Blade of Immortal men icke.

 

I övrigt gillar jag Love Hina, Power, Negima samt nya Air Gear. De förstnämda är juh ute ur leken men vad gör det? Bättre att de byter ut gamla serier mot nya. Tycker att de borde göra det oftare.

 

Sen så tycker jag att fanservicen i både Negima och Air Gear är lysande :)

 

Till dig My, är det du som valt Air Gear eller fick du bara nöjet att översätta den? Bra är den iaf, snyggt tecknad.

 

BTW, glömde GTO. Kan man säga mer än SUPER DUPER? Nä kanske inte, denna skulle jag verklig vilja ha utgiven i poocket. Lite mer lättläst när man har mangan så.

 

Tack och bock för min åskit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till dig My, är det du som valt Air Gear eller fick du bara nöjet att översätta den? Bra är den iaf, snyggt tecknad.

 

Jag rekommenderade den till Manga Mania-redaktionen flera gånger eftersom jag tyckte att den i stilen passade bra in i tidningen. Den går ju dessutom i samma magasin som Negima, Love Hina, GTO etc gör/har gjort. Sen fastnade även redaktionen för den och jag hjälpte dem att inhandla pocketarna (det är jobbigt att hitta i bokaffärerna här när man inte har så mycket tid på sej) när de var i Japan så att de kunde kika lite på serien som helhet och bestäma sej för om de skulle ge den en chans eller ej. Sen frågade de om jag ville prova på att översätta den också, vilket jag blev överförtjust över. Den är riktigt kul att jobba med, pga sitt levande språk och otaliga skämt och kulturella referenser. Jag har jobbat med att försöka hålla kvar så mycket av originalets känsla och stil i översättningen som möjligt.

 

Sverige blev för övrigt det första landet utanför Japan som ger ut serien så vitt jag har förstått, så det känns lite extra spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige blev för övrigt det första landet utanför Japan som ger ut serien så vitt jag har förstått, så det känns lite extra spännande.

 

Jo det stämmer, Del Dey kommer släppa den i USA. Första volymen kommer 25:e Juli.

 

Lite kul att det äntligen kom nått nytt intressant i Manga Mania.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...