Hoppa till innehåll
Anime.se

hört om Guilty Gear?


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jodå. jag spelar Guilty Gear XX SLASH en hel del här i Japan. I den versionen finns det två nya karaktärer - Order-Sol och A.B.A (En Zombie-liknande tjej som slåss med nyckel).

SLASH? Vad är det för version då? Aldrig hört talas om! A.B.A introducerades väl även i Isuka, men vad är det för speciellt med Order-Sol då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skymtade Melty Blood AC på videoklippet *avundsjuk*

Jag kan göra dig mer avundsjuk om du vill. ;). *fingrar på kameran*

Du kan trösta dig med att den första dagen du äntligen kommer få spela spelet på arkad kommer bli betydligt roligare mot om du skulle spela det varje dag på emulator på datorn.

SLASH? Vad är det för version då? Aldrig hört talas om!

En splitterny uppgradering av Guilty Gear XX #RELOAD som kom ut i oktober. :)

Nyheter i SLASH är Order-Sol (Sol var med i den heliga ordern tillsammans med Ky innan han blev "ond") och en balanserad version av A.B.A. från ISUKA. Sedan har alla andra karaktärer blivit mer balanserade också (Bland annat är Mays ankare inte längre ett domedagsvapen ;) ).

 

Jag skall prova spela spelet en gång med Order-Sol och få det filmat så ni får se lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja! Kan vara intressant att se hur han ser ut i de kläderna. Men jag gissar på att hans attacker är likadana.

Det vette fåglarna... men chansen är ju ganska stor.

Skulle även vara intressant att se när du spelar mot något proffs på spelet.

Sadist. ;)

Men varför inte... ni behöver ju inte titta på mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tog en video i förrgår där jag spelar med Order-Sol. Lägg till mig på MSN så skickar jag videon till er som är intresserade

(Annars skulle jag uppskatta väldigt mycket om någon kan ställa upp med att agera som FTP-server åt mina videor eftersom jag inte kan göra det i Japan p.g.a bristande rättigheter).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför heter Slash The Midnight Carnival? Det gjorde ju Reload också ¬_¬.

 

Undrar hur character select skärmen kommer att se ut nu när vi har Order-Sol.

 

För övrigt tycker jag inte om färgerna på namnen på karaktärerna. Sådär såg det väl inte ut innan?

 

Spelet kommer nog släppas på PAL. Det är ju populärt här i Europa.

 

Öh... en mer balanserad version av May? Hennes ankare är ett domedagsvapen? Excuse me, men May var botten av Bottom Tier ett tag (alltså den allra sämsta karaktären i hela spelet). Nu är hon näst sämst med Anji-Moto som sämst. Varför May skulle behöva balanseras är bortom mig.

 

Millia har dock fått en nerfning (blivit sämre) medan Eddie, den karaktär som anses var bäst i hela spelet och den enda kvalificerad att vara i God Tier blivit BÄTTRE med en förbättrad Jumping Kick, movet som redan anses vara hans och ett av spelets allra bästa moves!

 

Att Order-Sol skulle ha samma moves som Sol Badguy är inte troligt då Robo-Ky är helt annorlunda från Ky-Kiske (såvida man inte räknar med Robo-Ky i GGXX där han inte ens var spelbar). Och kollar man på screensen utför man nya moves på de han är med i.

 

Dessutom: "Holy Order-Sol is a character in the Guilty Gear fighting game series. Sol was indeed a part of the Sacred Order of Holy Knights, this is a take on what Sol looked like during that time and how he fought before gaining his now trademark sword 'Fireseal'. Ky Kiske is also a member of the Sacred Order of Holy Knights, when Sol left with FireSeal, Ky was charged with getting it back from him."

 

Han kommer alltså antagligen vara en sämre karaktär än vanliga Sol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att Order-Sol skulle ha samma moves som Sol Badguy är inte troligt då Robo-Ky är helt annorlunda från Ky-Kiske (såvida man inte räknar med Robo-Ky i GGXX där han inte ens var spelbar).

Var han ju? Jag kan i alla fall spela som Robo-Ky på mitt Guilty Gear X2. Men fränt att Order Sol är annorlunda då.

 

Dock vågar jag inte se det som garanterat att Slash kommer hit då det verkade redigt tveksamt att Isuka gjorde det. Och det har väl fortfarande inte nått något annat land än typ Italien...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öh... en mer balanserad version av May? Hennes ankare är ett domedagsvapen? Excuse me, men May var botten av Bottom Tier ett tag (alltså den allra sämsta karaktären i hela spelet). Nu är hon näst sämst med Anji-Moto som sämst. Varför May skulle behöva balanseras är bortom mig.

 

eeem,har alldrig tyckt att May varit dålig,spelar en hel del med henne,som mitt senaste nyförvärv. Kommer man bara en bra taktik, ch några kombinationer så funkar hon lika bra som dom andra karaktärerna. Säger inget om Anji Mito,har alldrig gillat han. samma sak med Robo-Ky,en gammal favorit^^

 

är också riktigt sugen på slash,hoppas värkligen det kommer,beställer det från italien i värsta fall(gäller bara att hitta en bra leverantör)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att Order-Sol skulle ha samma moves som Sol Badguy är inte troligt då Robo-Ky är helt annorlunda från Ky-Kiske (såvida man inte räknar med Robo-Ky i GGXX där han inte ens var spelbar).

Var han ju? Jag kan i alla fall spela som Robo-Ky på mitt Guilty Gear X2. Men fränt att Order Sol är annorlunda då.

 

Dock vågar jag inte se det som garanterat att Slash kommer hit då det verkade redigt tveksamt att Isuka gjorde det. Och det har väl fortfarande inte nått något annat land än typ Italien...

 

Whoops, glömmer alltid bort det. Men i GGXX hade han inga egna moves! Han var en total Ky-Kiske kopia.

 

Anyway, Guilty Gear serien (fr.o.m. GGXX) har varit en av de mest balanserade fightersarna i världshistorien. Det är därför May som är bottom tier och Anji-Moto som är bottom av bottom tier fortfarande kan vinna stora turneringar i Japan.

 

I alla spel krävs det en tierlista och vissa är bättre än andra... men bara måttligt. Den enda som är sådär jättemycket bättre än de flesta är Eddie, som är den enda som är kvalificerad för Godtier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Vinkar lite försiktigt med "Här har ni en leverantör"-skylten* ;)
¨

Fast vi snackar om att importera PAL från Italien. :P

 

Whoops, glömmer alltid bort det. Men i GGXX hade han inga egna moves! Han var en total Ky-Kiske kopia.

 

Jo, han är en kopiaa i GGX2, fast jag skulle nog inte vilja kalla honom för en "total" kopia. Tror att Robo-Ky har en overdrive som Kiske inte har samt är några av Kys attacker en aning annorlunda med Robo-Ky.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spelar GGXX reloded,och har som besta karaktär Ky kiske,anser mej själv vara någorlunda bra, men kan absolut inte spela med robo-ky,även om jag försöker lära mej,tycker det är en stor skillnad mellan dom,fast det kanske bara är jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast vi snackar om att importera PAL

Blir inte texten på Italienska då? Sedan är ju NTSC bättre lämpat för spelet. PAL låga frekvens gör spelet långsammare mot vad det var från början. Lite sirapsaktigt sådär...

Jo, det finns väl kanske en risk att texten blir på italienska. Fast jag har för mig att andra spel som 505 Game Street släppt (Som tagit lång tid innan det nått andra europeiska länder) har varit på engelska... men å andra sidan är väl inte Guilty Gear ett spel där förståelsen för språket är det viktigaste. :P

 

Angående PAL tycker jag att GGX2 flyter på bra i PAL, 60Hz. Länge sedan jag provade 50Hz vilket jag blev ganska sugen på att göra för att se om det är mycket sämre. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så spelet blir på japanska alltså?

Det känns lite knepigt att Italien skulle göra engelsk översättning av spelet om det överhuvudtaget inte skall släppas i engelsktalande länder.

 

Eller är det just PAL:igheten som är så eftertraktad? Köp en ny TV?

 

1) Spelet FINNS på PAL. Då är det nog en PAL-konvertering av USA-releasen som behållit den japanska dubben (som så många andra fighters) men gjort om all text till engelska.

2) Vem sjutton har slagit i dig det? GGXX#R har släppts i både USA och som PAL (alltså Australien och Europa).

3) Och kanske en moddad PS2:a/PSTwo?

4) GGXX#R finns att få tag på ganska lätt till XBOX i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...