Hoppa till innehåll
Anime.se

hört om Guilty Gear?


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

"Komma ut" passar faktiskt bättre till konsol då det kommer ut olidligt många hemska blåsor jämfört med när man spelar arkad (Såvida man inte har en arkadsticka till PS2:an).

Puh. Jäkla synd att styrkorset på Dual Shock 2 inte är mer GG-vänlig än vad den är.

 

ack, så sant som det är sagt.

Vissa rörelser är ett rent h-vete att skriva in.

 

typ dp, rdp efter varandra och liknande o.O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ack, så sant som det är sagt.

Vissa rörelser är ett rent h-vete att skriva in.

 

typ dp, rdp efter varandra och liknande o.O

Jepp. Och jag suger verkligen på att lyckas med overdrives när motståndaren står på vänster sida av mig. Och eftersom jag då måste prova om och om igen så sliter det ännu mer på tummen... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ack, så sant som det är sagt.

Vissa rörelser är ett rent h-vete att skriva in.

 

typ dp, rdp efter varandra och liknande o.O

Jepp. Och jag suger verkligen på att lyckas med overdrives när motståndaren står på vänster sida av mig. Och eftersom jag då måste prova om och om igen så sliter det ännu mer på tummen... >_<

 

Och inte minst chansen att använda overdriven.

Det ger liksom motståndaren en "liten" förvarning när karaktären står och har spasmiskaryck följt av en H ^^

 

Jag säger bara Dizzy's ena overdrive.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, jag kände först inte igen karaktären på din avatar men när jag läste att den var "chibifierad" insåg jag att det var ju Testament!

 

Jag gillar Guilty Gear-spelen skarpt. Karaktären jag spelar allra mest med är Chipp Zanuff. En redig snubbe.

 

Men jag måste säga att jag stör mig på att Guilty Gear Isuka aldrig verkar komma hit till Skandinavien. Spelet finns faktiskt i PAL och är distribuerat av 505 Game Street, men det är tydligen bara i Italien.

 

Det ska enligt Kong.se komma till sverige runt Jul.

 

Jag själv spelar med Ky-Kiske, gillar hur han kan användas både när och

på avstånd.

Har ännu inte hittat en female char jag gillar att spela med, eller Dizzy är faktiskt helt okej. (trots hennes sjukt svåra overdrive)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hennes helt sjukt svåra overdrive garanterar ju massiv skada om första går in. Det är därför den är svår. Man ska inte kunna spamma fram den på random bara för att man fått upp halva tensionmätaren.

 

Millia's winger är däremot både svår att göra och träffa med. man MÅSTE comba in i den med typ crouching H-S.

 

Ky-Kiske har jag svårt för att respektera eftersom han är alldeles för bra rent naturligt. Lång räckvidd, överdrivet bra projektil attacker. En wakeup attack som gör honom invincible och allt han gör är praktiskt taget safe mot alla som inte har bautavapen som går snabbt att attackera med då man åker för långt bort från honom för att ens få in en poke på hans sköld (därför han kan spamma in en i hörnet och sedan fortsätta när man whiffar därför att man råkade åka för långt bort).

 

En otroligt jobbig karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ky-Kiske har jag svårt för att respektera eftersom han är alldeles för bra rent naturligt. Lång räckvidd, överdrivet bra projektil attacker. En wakeup attack som gör honom invincible och allt han gör är praktiskt taget safe mot alla som inte har bautavapen som går snabbt att attackera med då man åker för långt bort från honom för att ens få in en poke på hans sköld (därför han kan spamma in en i hörnet och sedan fortsätta när man whiffar därför att man råkade åka för långt bort).

 

En otroligt jobbig karaktär.

 

Därför använder jag honom ^^

 

Är det bara jag eller är I-No en av dem jobbigaste bossarna man kan stöta på i ett spel, ever.

Alltså det är verkligen ett giga-svårighetsgradshopp från alla andra till henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hadde vissa problem mot henne som testament(min nya huvudkaraktärer,ky ligger på 2:a^^)men när man väll kommer på nån fungerande anti-bot taktik fungerar det oftast.Visserligen kan Ky stå och spamma,vilket gör att karaktärer som potemkin är värdelösa mot honom,men vad är de roliga i att spamma?när jag spelar som ky kör jag close combat hela tiden,använder hans distans som hjälpmedel.En karaktär som åtminstone jag tycker är värre en ky på spamm är Venom,han kan ha flera bollar i luften sammtidigt än ky, och är riktigt irriterande att möta,när nån spammar han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Någon som har Nintendo DS som kommer skaffa Guilty Gear Dust Strikers då? Jag kommer i alla fall göra det :rolleyes: Isuka kommer jag nog inte importera utan jag ska försöka hålla mig >.< Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...