Hoppa till innehåll
Anime.se

Någon som orkar ta sig en titt?


Caroibara
 Share

Rekommenderade inlägg

Har precis lagt ner en massa arbete på att försöka skugga hennes klänning. Detta är nog första gången som jag verkligen lägger ner så mycket tid på just det. Anyway här är bilden:

 

 

Funderar på att kanske ladda upp några av mina tidigare bilder senare. Men dom tycker jag inte alls är lika bra för jag har inte orkat skugga dom lika ordentligt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag orkade inte egentligen att ta mig en titt, men gjorde det ändå... :P

 

imo, ser toppen ut, bortsett från att jag tycker det ser ut som om hon svävar...

visst är säker tänkt att klänningen ska täcka hela benet/foten men just nu tycker jag det ser ut som benet inte är där, det ena benet borde synas lite iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att du tog dig en titt ändå då :P

Har faktiskt aldrig funderat på att det kan se ut som att hon svävar. För att jag har haft en bild som modell för att kunna fixa skuggningen ordentligt, och där såg man inte hennes fötter. Men man kanske skulle kunna lägga dit dom.. Kan pröva göra det någon gån :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm... Finns en del små fel här och var, men allt tyg och alla "folds" är kanon! :)

 

känns dock som att du har någon form av referens bild till denna, pga att man inte ser att du direkt använt några "guidelines".

 

kan ju såklart även vara att du gjort den utan guidelines, och isåfall så blir det ett stort smisk på fingrarna! Alltid, alltid, alltid använda guidelines så fort man är det minsta osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Generellt så var bilden väldigt fin, jag ska påpeka att hakan inte sitter i linje med näsan och ögonen. Dvs för långt åt höger. Och så var det det där med svävandet. Det ser verkligen ut som hon svävar.

 

Skuggningen var bra för det mesta, jag vet inte riktigt om det skulle bli så många och kraftiga veck på en klänning som hänger så som det är på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ser bra ut >)

ta inte åt dig, men svara ärligt! är den avritad?

för hela bilden ger ett intryck av att vara avritad om man kollar linjerna imo!

 

det gör heller inget om du har ritat av den, för det är inte samma sak

som som att plagiera en bild, men det uppskattas om det nämns om en bild är avritad.

Så du vet

 

om du nu inte har ritat av den, då gör det ju inget >)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla svar, dom är uppskattade :)

Det hjälper en alltid att komma vidare.

Några svar:

Jag använde rätt lite guidelines på denna bilden så det är kanske därför det inte stämmer på vissa ställen så som på ansiktet, men jag är lat förlåt :P

Bilden är avritat med en riktig tjej som modell dock så fick hon ju ett manga ansikte ;) Och möjligtvis överdrev jag kanske lite med vecken ^^;

Och möjligtvis ser det ut som att hon svärar. Men på bilden jag använde så ser man inte hennes fötter =/ Men kanske har jag ritat henne lite väl snett eller något så att man får det intrycket..

Och färglägga den tänker jag nog inte göra. Skuggning är jag inte bra på och färgläggning är jag ännu värre på så det får möjligtvis bli någon gång i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...