felmoftan Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Hej gott folk. Här ser det ut att kunna finnas luttrade animefans som kan ge råd åt en nybörjare. Att handla online på japanska sajter måste ju vara enklaste sättet att få ett bra sortiment, men har man någon chans om man inte kan läsa eller skriva japanska? Finns det några hyfsade sajter där de är så snälla att de har en engelskspråkig version till exempel? Jag tittade lite på japanska Amazon men de verkade inte ha någon sådan (och varför skulle de ha det, de är ju till för japaner! Men ändå...). Tacksam för alla tips. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Du skriver inte vad du vill köpa men jag gissar på anime och dyl. :D http://www.cdjapan.co.jp/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Fast jag begriper inte riktigt vitsen med att köpa japanska utgåvor om man inte förstår japanska. Nåväl. :) Tja, man kan ju alltid se det med nån översatt text som nån annan (eller en själv) skapat ... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Jag hann redigera min post innan du gjorde ditt inlägg. Kom att tänka på det du skrev och dessutom fick jag se att han skrev att han inte kunde skriva och läsa japanska så det är ju möjligt att han faktiskt förstår talad japanska. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PsychoCaptain Skrivet oktober 18, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 18, 2005 Här http://babelfish.altavista.com/babelfish/ är en rätt sjyst sida som kan översätta japanska sidor till valfritt språk. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 19, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2005 Babelfish har en tendens att returnera ett visst error-message på 90% av alla japanska siter jag försöker översätta. Även när jag klistrar in textsnutterna i babelfish text translation...... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Senshidude Skrivet oktober 19, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2005 Jag hann redigera min post innan du gjorde ditt inlägg. Kom att tänka på det du skrev och dessutom fick jag se att han skrev att han inte kunde skriva och läsa japanska så det är ju möjligt att han faktiskt förstår talad japanska. Aha... må så vara... Här http://babelfish.altavista.com/babelfish/ är en rätt sjyst sida som kan översätta japanska sidor till valfritt språk. Jag litar inte riktigt på den. Språket brukar se rätt misstänkt och lustigt ut när babelfish översätter åt mig... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gutts Skrivet oktober 19, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 19, 2005 det finns ett ställe som kallas för yeasasia www.yesasia.com som har har fri frakt osv.har inte beställt från dom nångång men jag ska göra det om nån dag eller så.dom har så mycket filmer så det blir svårt att bestämma sig för vilka filmer man ska köpa :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dinskugga Skrivet oktober 20, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2005 hmm om du bara vill handla anime på dvd och det går bra med region 1 och region 4 så rekomendera jag dom här 2 butikerna www.axelmusic.com väldigt stort utbud ganska biligt och fri frakt världen över och sen www.webbhallen.se svensk butik bra utbud lite dyrt på en del grejer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lordgus Skrivet oktober 20, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2005 hmm om du bara vill handla anime på dvd och det går bra med region 1 och region 4 så rekomendera jag dom här 2 butikerna www.axelmusic.com väldigt stort utbud ganska biligt och fri frakt världen över och sen www.webbhallen.se svensk butik bra utbud lite dyrt på en del grejer Om det gäller reg 1 så är det bara ett ställe som gäller. www.dvdboxoffice.com De är billigast och dessutom fri frakt från dem också. Har propagerat för dem i evighet känns det som. ^^ En del klagar på att de skulle ha långa leveranstider men det har aldrig tagit speciellt lång tid när jag beställt därifrån. Så antingen har de haft otur eller så har jag haft tur varje gång. Och med tanke på hur mycket tur jag har annars så... ^^ Egentligen är väl det här off topic. Originalpostaren frågade ju faktiskt efter japanska affärer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet oktober 20, 2005 Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2005 Om det gäller reg 1 så är det bara ett ställe som gäller. www.dvdboxoffice.comDe är billigast och dessutom fri frakt från dem också. Har propagerat för dem i evighet känns det som. ^^ En del klagar på att de skulle ha långa leveranstider men det har aldrig tagit speciellt lång tid när jag beställt därifrån. Så antingen har de haft otur eller så har jag haft tur varje gång. Problemet är att det kan variera kraftigt, oftast går det ganska fort, sen ibland tar det minst sagt en evighet för saker att komma fram. När det gäller att handla från Japan kan jag bara rekommendera att "lära sig" använda amazon.co.jp , det är inte så himla svårt. Fördelen med amazon är att den japanska sidan är väldigt lik de engelskspråkiga i uppbyggnaden, så ofta går det att kolla på de sidorna och på så vis lista ut vad något är. När det gäller att skriva serienamnen på japanska kan man kopiera dem från animenewsnetwork som har de japanska namnen (skrivna med kanji & kana) på både manga och anime. Det största problemet kan jag tänka mig är att skapa ett konto och få iväg sin första order, efter det brukar det bara vara att välja samma uppgifter som vid förra ordern så slipper man fylla i saker något mer =) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg