Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp till skolarbete


GinGirl
 Share

Rekommenderade inlägg

Jäää... Skulle vara tacksam för hjälp! ;3 INNAN torsdag!

Vill ha lite hjälp med NO.(Har letat mkt på internet, och i böcker)

 

1. Vad lever bakterier av? (Jobbar med kolibakterier, men antar att alla bakterier äter samma sak...?

2. Vad är artens uppgift i naturen? (Bakterier igen, kolibakterier.)

 

 

Det var allt jag behövde just nu, kanske skriver mer. Men den/dem som hjälper mig är jätte snälla! :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm... ska vi se... bakterier är nedbrytare, så antar att det är deras uppgift i naturen, och att dem ja lever på ruttnande saker... som de omvandlar till jord

 

säg till if det behövs lite mer specifikt... dock är jag ingen höjdare på ämnet men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jäää... Skulle vara tacksam för hjälp! ;3 INNAN torsdag!

Vill ha lite hjälp med NO.(Har letat mkt på internet, och i böcker)

 

1. Vad lever bakterier av? (Jobbar med kolibakterier, men antar att alla bakterier äter samma sak...?

2. Vad är artens uppgift i naturen? (Bakterier igen, kolibakterier.)

 

 

Det var allt jag behövde just nu, kanske skriver mer. Men den/dem som hjälper mig är jätte snälla! :3

 

*Ähum* Nv2:a som precis läst om bakterier ;)

 

1.Bakterier är till stor del homogena prokaryota celler. Kolibaktereier hör till de vanligaste. De har ingen cellkärna, och är heterotrofa (dvs de "äter" andra celler som t.ex. andra bakterier och protister. Detta sker genom cellandning.)

 

2. Kolibakterien är som vilket rovdjur som hellst. De ser till att hålla andra artbestånd nere.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

*Ähum* Nv2:a som precis läst om bakterier ;)

 

1.Bakterier är till stor del homogena prokarytoa celler. Kolibaktereier hör till de vanligaste. De har ingen cellkärna, och är homogena (dvs de "äter" andra celler som t.ex. andra bakterier och protister. Detta sker genom cellandning.)

 

Homogena? Nu har jag inte läst biologi så länge, men ordet du söker är väl "heterotrofa"?

Ah well. Har egen läxa att göra, men jag säger detsamma som Dancing Moon: hrm, då kanske jag inte behöver säga det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

*Ähum* Nv2:a som precis läst om bakterier ;)

 

1.Bakterier är till stor del homogena prokarytoa celler. Kolibaktereier hör till de vanligaste. De har ingen cellkärna, och är homogena (dvs de "äter" andra celler som t.ex. andra bakterier och protister. Detta sker genom cellandning.)

 

Homogena? Nu har jag inte läst biologi så länge, men ordet du söker är väl "heterotrofa"?

Ah well. Har egen läxa att göra, men jag säger detsamma som Dancing Moon: hrm, då kanske jag inte behöver säga det igen?

 

Whoopsie :rolleyes: . Blandar ihop allt lite grann bara. När jag tänkte "homogena" så funderade jag antagligen på bakteriernas uppbyggnad. De har ju inga tydligt avgränsade organeller (mitokondrier, ribosomer mm.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för svaren. ^O^7

Tja, man fick söka om information via internet, eller fråga vänner och familj. (Nu är det ju inte riktigt så att jag har några riktigta vänner i skolan... Men.. ^__^) Och tja, jag trodde att några på anime.se var mina vänner, men då hade jag antagligen fel. Och jag har tittat i de få bakterie böcker skolans bibliotek hade att erbjuda, men tyvärr hittade jag inte bra info i de där böckerna.

Förresten är det förbjudet att aga barn. Också är det perverst. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...