Hoppa till innehåll
Anime.se

Någon som kan rita manga?


Marksman
 Share

Rekommenderade inlägg

mmm kanske...

 

men jag försöker att göra det så detaljerat som möjligt... kollat på miljontals av animer så jag kan i stort sätt beskriva hur det ser ut i japan... alla olika weiro byggnader och shit... men som sagt, har aldrig sagt att det var japan den utspelar sig i, jag har bara använt lite inspiration därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så var det bara ett sätt att säga att man kollat på animéfilmer/serier, utan att behöva en räknare fastsatt vid kroppen. Hmm? :rolleyes:

 

Om du använder japansk arkitektur i den så förstår jag inte vad folk klagar på. Bara för att västerländska byggnader ser likadana ut (ok förutom engelska radhus) och man därför inte kan säga:

GAHH!, din serie utspelar sig i danmark, du är inte dansk, lägg ner!

Hur många gånger hör man det?

*suck*

*edit* jag vet att det finns skillnder i arkitektur, men vi har alla dörrar som öppnas på gångjärn.

*editedit* nu när jag sa det och inte vill få någon klagande person på mig så måste jag säga att alla dörrar i japan inte skjuts åt sidan. ;) *

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*editedit* nu när jag sa det och inte vill få någon klagande person på mig så måste jag säga att alla dörrar i japan inte skjuts åt sidan. ;) *

 

haha ne... det är inte ofta dem t ex har skjutdörrar som ytterdörrar... svårt att göra inbrot då, hehe

 

men men orka tjata och käfta emot andra, jag frågade bara om någon var intresserad... INTE att jag ville att folk skulle klaga på små detaljer , vilket ibland kan va kul... i små skalor. dissa arkitektur snacket och säg om ni är intresserade så jag för en gångs skull skulle kunna få lite hjälp och tips...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Marksman lugn, ingen har sagt nått om att de vill göra detta ännu vilket betyder att ingen är intresserad ännu, som zaffe sa så är det inget man gör över en helg, för att nån ska vilja så måste man ha HELT klar för sig vad det handlar om, ska användas till och ska utspela sig.

 

Om du inte tänkt punga ut med mycket pengar så föreslår jag att du funderar över saken och skriver om ALLT du gjort typ 20-50 ggr mer detaljerat, inte bara historik messigt utan även scenografiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm... mjo, det skulle jag kunna men saken är den att jag har liksom skrivit den som en bok och sen när jag hade kommit in en bit i den så tänkte jag... den här skulle man kunna göra som manga, synd bara att jag suger på att rita...

 

hade jag kunnat rita hade jag väll inte direkt postat här... men men, jag hittade en som var ganska intresserad, men saken är den... han bor ganska så långt bort....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mmm... men när jag håller i en penna blir det liksom, ja vad ska jag säga.... sträckgubbar, gjorde en serie med mina sträckgubbar som handlade om typ aliens som attakerade jorden, hahaha... blev skitrolig men liksom, träckgubbar plus att jag trycker mega hårt. jag försökte mig på att rita manga en gång, men det blev helt misslyckat så jag kastade skiten och har aldrig försökt igen... ganska dåligt självförtroende, hehehe

 

ne, om nu sånna där "lär dig rita manga" nu hjälper så ska jag förmodligen köpa en sådan och försöka... ända tills jag blir bra, om jag nu inte skull bli det så får jag helt enkelt bara fortsätta att skriva romaner och sånt.... och sen försöka sälja dem....

 

när man tittar på hur folk ritar manga så ser det så otroligt lätt ut, men så fort man själv testar så är det nästan som om pennan vägrar att lyda en, man vet liksom inte hur man ska dra nästa sträck.... det bäste kanske vore nog om man ritar av först så att man lär sig grunderna och sen därefter försöker på egen hand. det skulle ta rätt mycket på fritiden vilken jag inte har så mycket av..... säger vi, hihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan INTE rita manga, för fem öre. Inte alls, inte för att det är exakt vad mitt mål är, men ändå..

 

Och vad är manga..? Jo det är väl serier från japan. Klart man kan rita i mangastil, men... blir det verkligen manga bara för det? Skulle ni kalla W.I.T.C.H för manga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror helt på vad man menar med "rita manga". Rita manga kan liksom vem som helst lära sig hur dålig man än är på en dag.

 

Att lära dig teckna skickligt i denna stil tar dock mycket längre tid men framförallt en enorm vilja.

 

Håller fullständigt med.. Egentligen tecknar man aldrig "bäst", utan man kan alltid bli bättre, hur bra, känd och populär man än är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...