Hoppa till innehåll
Anime.se

Någon som kan rita manga?


Marksman
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo, nu är det så här att jag håller på med att skriva en feting story som skulle vara perfect som manga men det enda felet är bara det att jag inte kan rita, så därför undrar jag bara om det finns någon som skulle kunna hjälpa till med denna mangan...

 

Om det nu är någon som är intresserad så kan ni alltid rita något och demonstrera vad ni går för. jag kanske t o m betalar...

 

storyn jag skriver är en drama/romance/comedy...

 

Det skulle vara jättekul om någon var intresserad att jobba med mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte intresserad, men folk säger inte bara "JAG VILL!!!" utan att änns veta vad de ger sig inn i!

ge oss en Synopsis av handlingen, så utförlig som möjligt så kanske folk nappar!

men jag tvivlar på att det finns någon på Anime.se som är villig att ta sig ann ett sådant projekt!

Men man vet aldrig >)

 

somsagt, Synopsis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo precis, jag förstår... men jag ville bara se om jag hade tur, hehe

 

men som sagt, om jag sk kortfatta handlingen lite så blir det ungefär så här:

 

Det handlar om en kille då, heter Masato, han har precis slutat andra året på gymnasiet eller high-school, sak samma... det är då början på sommarlovet och han är typ uttråkad, men så minns han templet som han bukade vara vid när han var mindre, han bestämmer sig därför att gå dit och kanske väcka några gamla minnen. väl där så ser han trädet han brukade sitta i då, så han klättrar upp där för att se på utsikten. då ser han en barn-boll på taket av templet, börjar fundera: hmm, kanske skulle ta ner så dem som råkat få upp den kan få tillbaka den. när han då försöka komma upp på taket halkar han och ramlar ner i busken under. när han precis ska resa sig upp så ser han då en tjej kommandes till templet, han ligger kvar och tänker för sig själv, shit vad söt! men när han legat där och kollat in henne så tänker ha på att resa sig upp, men det kan han ju inte, då skulle hon bara se honom och tycka att han är någon slags perv, en busk-tittare....

 

Typ så börjar den... kanske inte så jätte kortfattat men ändå. det ska helt enkelt handle om att han träffar denna tjej, han vågar sig fram, men det går inte som han hoppats. det visar sig även att det är något med tjejen som hindrar dem att bli fästa vid varann, en mörk och sorglig sak som gör/får henne att helst inte bli vän med någon...

 

typ något sånt, jag är inte så bra på att förklara men om man bara läser det jag skrivit hittills så kommer man att förstå mycket bättre... hihi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skitbra story, verkar väldigt intressant. Tyvärr är jag inte såpass intresserad att jag skulle vilja försöka rita den, kan jag inte slutföra mina egna serieprojekt kan jag nog inte slutföra nån annans heller. Säger som Zaffe, blir nog svårt att hitta nån här, men man vet aldrig. Storyn verkar riktigt bra iaf, kommer nog bli en skitbra manga en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, man tackar! :D

 

mmm... man kan alltid hoppas att det kommer en räddare i nöden, hehe

 

men som sagt, love hina? nja... kanske lite mer åt Air hållet, om ni nu har sett den, lite sorglig helt enkelt... :(

Fast sen lägger man in lite humor för att ljusa upp stämningen lite, hihi

 

om ni nu undrar varför jag postade här så beror det helt enkelt på att jag ville veta om folk var mer intresserade här, för jag är mer aktiv på zmanga.se men där klagar bara alla über-postare, nästan så att folk här är lite trevligare...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter värdelöst ärligt talat. För det första finns det ingenting orginellt med den, plus att det verkar som att det ska utspela sig i Japan. Att göra en manga med Japansk miljö i Sverige är det sämsta man kan göra, du kommer ha väldigt svårt isf.

 

Det som vore intressant är någonting med svensk kultur inblandad, Japanerna kan sin grej bättre än vi.

 

Ni andra som säger att storyn är skit bra: Vad är det för crap manga ni har läst? XD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag måste säga att detta känns igen, och då menar jag inte någonting positivt, väldigt ooriginellt, finns oräknerliga liknande historier, och av din presentation av handlingen i åtanke blir jag inte ett dugg upphetsad, Och som sagt, du borde skippa det där med japanska miljöer, känns bara tillgjort och falskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter värdelöst ärligt talat. För det första finns det ingenting orginellt med den, plus att det verkar som att det ska utspela sig i Japan. Att göra en manga med Japansk miljö i Sverige är det sämsta man kan göra, du kommer ha väldigt svårt isf.

 

Det som vore intressant är någonting med svensk kultur inblandad, Japanerna kan sin grej bättre än vi.

 

Ni andra som säger att storyn är skit bra: Vad är det för crap manga ni har läst? XD.

 

För det första, han gav dig en synopsis, vilket betyder att det finns GOTT om plats för originalitet.

 

För det andra, jag håller med dig, att göra en japansk manga i Sverige är en dum idé, "Japanerna kan sin grej bättre än vi."

 

För det tredje, bara för att man ska skriva negativ kritik behöver man inte bete sig som ett första klassens idiot och totalt tracka ner på en person. Då kan du lika gärna hålla tyst.

 

för jag är mer aktiv på zmanga.se men där klagar bara alla über-postare, nästan så att folk här är lite trevligare...

 

Tydligen hade han fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter värdelöst ärligt talat. För det första finns det ingenting orginellt med den, plus att det verkar som att det ska utspela sig i Japan. Att göra en manga med Japansk miljö i Sverige är det sämsta man kan göra, du kommer ha väldigt svårt isf.

 

Det som vore intressant är någonting med svensk kultur inblandad, Japanerna kan sin grej bättre än vi.

 

Ni andra som säger att storyn är skit bra: Vad är det för crap manga ni har läst? XD.

 

För det första, han gav dig en synopsis, vilket betyder att det finns GOTT om plats för originalitet.

 

För det andra, jag håller med dig, att göra en japansk manga i Sverige är en dum idé, "Japanerna kan sin grej bättre än vi."

 

För det tredje, bara för att man ska skriva negativ kritik behöver man inte bete sig som ett första klassens idiot och totalt tracka ner på en person. Då kan du lika gärna hålla tyst.

 

för jag är mer aktiv på zmanga.se men där klagar bara alla über-postare, nästan så att folk här är lite trevligare...

 

Tydligen hade han fel...

 

Första klassen idiot?

 

Jasså, jag försöker bara få honom att inse att det krävs mer än det för att man ska gå så långt till fråga att hyra folk.

 

Om det är vad hans synopsis består av finns det någ inte mycket till story.

 

Edit: Vicious, vad pratar du för strunt, var har jag klandrat honom?

Trött på personer som tror att allt är så förbaskat personligt, det är riktat åt texten och inte honom. Jag beundrar hans initiativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag förstår precis vad ni menar.... jag tänkte först göra en lite mer svensk, men sen blev det så... vad ska jag säga, för svenskt.

 

orsaken till att det blev japan beror mest på att jag är väldigt intresserad av japan, deras kultur och annat... ville bara se om jag hade potensial att göra någon bra story som utspelar sig i japan. ja den är orginell, men ska faktiskt urskillja mitt liv, mitt liv kanske inte är så intressant så jag lade till saker som "nästan" har hänt mig och bytte miljö för att inte folk skulle känna igen sig när dem läser den... när jag menar med folk så menar jag mina vänner...

 

men jag tackar för era komentarer, ni gav mig "råd" så att säga som jag kan använda mig av i framtida bruk :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade du tänkt dig någ särskilt med serien? Som att starta ett fanzin eller försöka få den publicerad i någon tidning? Eller som webserie?

 

Det tar ju rätt lång tid och är rätt jobbigt att teckna en serie så den som kan tänkas göra det vill nog veta lite mer. Inte så kul om den bara blir liggandes i din skrivbordslåda:/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade du tänkt dig någ särskilt med serien? Som att starta ett fanzin eller försöka få den publicerad i någon tidning? Eller som webserie?

 

Det tar ju rätt lång tid och är rätt jobbigt att teckna en serie så den som kan tänkas göra det vill nog veta lite mer. Inte så kul om den bara blir liggandes i din skrivbordslåda:/

 

Att få den publicerat är något jag hoppats på men om det inte skulle gå så skulle jag nog sattsa på en webserie i sånna fall...

 

självklart delar man lika på vinsterna, om det nu skulle bli några. man skulle ju kunna göra en och sedan typ sälja den på någon konvent och se om folk köper av den och sen om den blir något så där populär, om den nu kan bli det, så försöker man självklart få den publicerad, tvinga dem att den ska bli publicerad... :P

 

grejen är den att, man helst vill att personen bor så nära en som möjligt så att man kan typ mötas och sedan jobba tillsammans på så sätt, skulle underlätta arbete ganska mycket. då kan man liksom sitta bredvid och ge tips och förslag på olika sätt man kan lägga upp mangan på... det vore något :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men för i helvette, när ska folk lära sig, det finns inget som heter negativ kritik, det finns:

 

 

POSITIV! (typ gud va' bra du är! stavas?)

 

 

och

 

 

KONSTRUKTIV (typ det är fel gör inte så ändra osv, helt enkelt kritik som understryker det som bör ändras på och även om den formuleras på ett negativt sätt så är det inte "negativ kritik" det ordet tror jag inte har någon egentlig innebörd).

 

jag läste inte alla posts innan så nån kanske redan har skrivt detta, men för i helvette, kom ihåg detta, om man ska jobba med någonting innom kultur (jag bör veta har spelat musik i 14 år) så MÅSTE man kunna ta kritik från alla (och då menar jag ALLA) synvinklar, man måste inte hålla med men man måste kunna se det ur det perspektivet och där över reflektera och bestämma om man tycker att det är rätt.

 

va inte så jävla godtyckliga! :P

(ännu ett lååångt jävla "pekpinne-inlägg" av mig :P suck).

 

 

 

EDIT:

 

vem fan ska "helsvänsk" ? ^^

 

jag suger på att stava men för fan. :D

 

 

 

och jag vill även säga att jag håller med makaroni. ^^ Och tycker att ni som säger att han klandrar folk kan sluta "klandra" honom. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tog det inte som någon MEGA NEGATIV kritik, tyckte det var bra att sa som han gjorde, fick mig att tänka och fundera mer på mitt arbete att förbättra sånt som går men sen så har jag så bra självförtoende att jag bryr mig ändå inte om nu folk SKULLE klaga... :P

 

Så skit i att argumentera om detta, jag tog inte åt mig, klart slut. om ni vill kritisera gör så, det gör mig bara mer eggad att bli bättre och därmed göra mina verk mycket bättre :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försök att se all kritik som konstruktiv kritik, vad jag ville ha sagt att jag har svårt att se att folk skulle vara intresserade av en svenskgjord manga som utspelar sig i Japan om japanska ungdomar och deras ibland "japantypiska" problem osv, det är nog ett område enligt mig man som mangatecknare i väst inte borde ge sig in på, måste se till det geografiska och kulturella avståndet, tror själv att många skulle vara intresserade av en liknande manga som INTE innehöll typiska japanska influenser utan ligger närmare våran verklighet, skulle enligt mig bara få genren att växa...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lägg historien i landet Japrige istället. Lite svenskt, lite japanskt; det du kan och det du vill i ett enda mischmasch. ;)

 

det står liksom inte någonstans i storyn att den utspelar sig i japan... visserligen har dem japanska namn, men ändå... det måste inte vara japan :P

kärleks besvären är väll inte direkt typisk japansk... den är mer typ, så som jag hade agerat i sånna situationer... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japrige var kanske den dummaste idéen ^^ hehe, namnet på det iaf, skulle kännas som en ännu sämre rip of på japan :D

 

varför ska man ens behöva bry sig om i vilket land det utspelar sig?

jag menar om man ska göra en serie seriöst måste man ändå hitta en egen nich av arkitektur osv för att göra det till en trovärdig värld om man inte tar och använder nått som finns på riktigt, men det är så tjatigt. :P

 

Kolla in naruto t.ex. deras arkitektur baseras mera på naturalismens och barockens ideal än på japans, även om det är mycket japaniserad arkitektur med men det beror nog på en vana / ovana som man har när man är van att byggnader osv ska se ut på ett visst sätt.

 

mer "open minded" tycker jag, var mer fri i skapander så blir allt mer orginellt och roligt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japrige var kanske den dummaste idéen ^^ hehe, namnet på det iaf, skulle kännas som en ännu sämre rip of på japan :D

 

varför ska man ens behöva bry sig om i vilket land det utspelar sig?

jag menar om man ska göra en serie seriöst måste man ändå hitta en egen nich av arkitektur osv för att göra det till en trovärdig värld om man inte tar och använder nått som finns på riktigt, men det är så tjatigt. :P

 

Kolla in naruto t.ex. deras arkitektur baseras mera på naturalismens och barockens ideal än på japans, även om det är mycket japaniserad arkitektur med men det beror nog på en vana / ovana som man har när man är van att byggnader osv ska se ut på ett visst sätt.

 

mer "open minded" tycker jag, var mer fri i skapander så blir allt mer orginellt och roligt. :D

Tänkte facktiskt på samma sak asså naruto e ju ändå fantasy landskap (typ)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så är ju till exempel "Ragnarök" baserad på fornnordisk mytologi, även om jag inte kan se så stora likheter, men det är häftiga figurer. :D

 

Brukar också "skapa" en värld i mina serier, om nu inte seriens figurer lever i nutid, då blir det alltid något engelskspråkigt, odefinierat land.

(de flesta av mina serier är urflippade, ofta smått religöst anspelande historier, de flesta färdigskrivna iaf.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...