Hoppa till innehåll
Anime.se

Land of Ravens [ MMORPG Prodjekt ]


Dwolfsan
 Share

Rekommenderade inlägg

Go Jul och gott nytt år på er alle sammans.

Äntligen så har mitt prodjekt som jag startade upp med i sommras komma så långt att man kan börja jobba med själva grafiken, kodandet etc.

 

Spelet heter Land of Ravens.

Det kommer bli ett MMORPG i 3d med animé influenser anpassat efter motorn jag jobbar med för att få grafiken så bra som möjligt utan för den delen se opassande ut. Konseptet och grafiken kommer sticka ifrån allt vad klassiskt uppbyggnad heter så förhoppnings vis kommer detta bli någe ny skapande innom mmorpg grenen.

 

Har än inga bilder på själva spelet, som endast ett par grafik tester har gjorts och utveckling av dem fortgår.

 

För mer information se Land of ravens prodjekt sida på gamedev.se för bl.a. ett intro.

 

raven_citylancher_small.jpg

Bild på hur en ev. lancher kan se ut ( screen ifrån lancher editrorn, ett super bra 3:e parts prog. till realmcrafter ), som sagt inte mycket bilder, om möjligt så skall däremot även spelet genomgå cellshade också, fast det kan bli svårt, lampor lampor...

 

 

windmill.jpg

En liten väderkvarn, skall nu även få en ruin version och en halvbränd version sammt så har animering av snurran även ordnats. Blev vind och skev på ett gulligt vis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

COOLT!!!!11!!!!!

 

läste introt, låter verkligen intressant. hur kommer färgerna på miljön att vara? typ R.O.S.E, WoW eller Guildwars? eller nån hybrid?

 

sen undrar jag lite om storyn, kommer man att följa den på alla sätt som går typ Gw, eller är det som, hoppsan nu pallar jag inte göra missiona och slaktar alla inom synhåll, dvs WoW?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara en fråga, varför måste alla ge sig på att göra ett MMORPG? Har du ens erfarenhet av att ha skapat andra spel? Hur mycket nätverkskod kan du?

 

Jag vill inte låta nedlåtande men efter att ha sett hundratalet MMORPGn som dessutom gått i botten så rekommenderar jag att inte ge sig på det som kanske kräver mest jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter iaf som du är engagerad. Dock så måste jag hålla med Denny, ett MMORPG är så otroligt mycket jobb, inte bara det att det är svårt att göra MMO spel men sen så kostar det att hålla spelet uppe och kommer ta upp så otroligt mycket av din tid (server, spelar/medlemssystem osv).

 

Vill verkligen inte hacka ner på de som börjar göra indie-spel, eftersom jag själv går en speldesignutbildning, men ett MMORPG är inte ett enmansuppgift. Kanske inte ens en uppgift som fem pers klarar.

 

Nu kanske du har mycket erfarenhet av att göra spel, vad vet jag. Har du gjort något/många spel tidigare? Om du har det så ska jag inte säga mer på den punkten.

 

Skulle också vara intressant att veta exakt vad det är som kommer att vara nyskapande?

 

Såg att målet är att få ut det på marknaden. Ett tips.

 

Strunta helt i att försöka få det på hyllorna (att indiespel hamnar på hyllorna i Sverige är mycket otroligt, men jag vet ju inte om du hade tänkt att det skulle hamna där), Låt spelet vara gratis att tanka och ge en trial period på 45-60 dagar, efter det kan det kosta att spela (om ni vill ha kvar spelare får det inte kosta mycket, kanske 50-70kr per månad. Jag tvivlar på att folk betalar över hundra kronor i månaden för att spela ett hobby MMORPG.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med Denny och Zaffe,

Vadå Zaffe? :/

 

Tänkte också anmärka på stavningen, men orkade inte. Ser på internet hur hemskt det börjar bli. Ungefär 75% av alla seriösa inlägg på [valfritt forum] är rättstavade (har inga siffror på det givetvis, men det är typ så som jag uppfattat situationen). Till och med vanlig media börjar fllippa ur. Ähum, nåja. Det var inte det tråden handlade om, så nog om det.

 

Måste säga att väderkvarnen ser rätt bra ut dock ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry, brukar blanda ihop er ^^

 

Måste erkänna att jag faktiskt gör samma sak. :lol:

 

*ställer sig i ett hörn och är vääldigt tyyyst*

 

Mjo, jag måste hålla med, ett MMORPG är inte lätt, men, om du vill,

försök. Men jag kan säga att det är nog inte kul om det kraschar.

Jaja, om det kommer upp, spelar jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...