Hoppa till innehåll
Anime.se

Silent Hill


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Lång länk som jag inte förstått att jag måste korta ner...

 

Tänkte att de som inte sett kanske skulle vilja se en 'full' trailer från den kommande filmatiseringen av Silent Hill-spelen. För första gången kanske vi får en film som faktiskt följer vad som händer i spelen till större delen och att det inte är något halvsjaskigt arbete.

 

Dock så är jag liiiite skeptisk på hur de bytt ut en del karaktärer.... :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg den trailern imorse och det är fint att se hur påkostad den är som många av dem här filmerna är då.

Men inget minus, och så verkar handlingen lite mer genomtänkt också och skådespelarna gillar jag sen förut, vissa av dem.

Specialeffekterna verkar grymma. (skräckmonstrerna)

 

Och då "Pyramid head" Triangelskallen är med slår allting, sedan så såg sjuksköterskorna mysiga ut också samt de andra blodväggarna.

 

Kanske blir den bästa filmen av dess sort, eller bara en halvtaskig film.

Men lutar något åt det bra hållet.

 

Och är cirka 2% skeptisk mot allt det där "overcome your fear too save your daughter" och sådant som jättemycket folk som hjälper varandra i staden.

Fast hoppades på ett sådant spel så det kan bli tufft, och så själva skräcken verkar inte vara där.

Mest Sh-känslan.

Svårt att ta med bra psykologisk skräck i en film jämfört med spel kanske.

 

Men ser bra ut i alla fall jämfört med alla andra skitfilmer gjorda från spel, och det där med utbytta karaktärer.

Det ska trots allt vara en ny historia man inte hört talas om trots att Cybil och sådant är med, lite nytt måste det vara.

 

Ingen överraskning om det skulle vara Harry eller James...

 

Hoppas på det bästa så den här filmen vänder på det där "filmer från spel är skit".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så sant så sant. Men du, skulle det möjligtvis finnas komedimonster då du pekade på skräckmonster? XD

 

Hmm, komedimonster?

Sådana där pingviner som vandrade runt i tv-spelet Silent Hill 1 som pep runt och gnorrade sig.

Eller en sådan där hiss som talar med en komedi-röst som frågesportar så man kan vinna vapen och liv, det hade varit finfint.

Men nu finns Triangelskallen han är bra för kul.

Men skräckmonster är väl för övrigt mitt gamla ord för läskiga spöken och monster.

 

Och så vill jag bara lägga till att storyn verkar intressant fast den är kidnappad från Silent hill 1.

Dotter som försvinner kanske inte var så originellt, men åh andra sidan ska det väl vara en film från spelet.

 

(värst vad man råkar skriva för mycket när det kommer en sh-tråd då)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen överraskning om det skulle vara Harry eller James...

Huh? Menar du att huvudkaraktären i slutet kommer sjunka till knäna och säga; "It's time to end this... I know the truth" och efteråt drar av sig masken och visar sig vara James/Harry? Ja, det vore i alla fall en vändning som hette duga!

 

Såg fram emot trailern och den gjorde mig inte ett dugg besviken. Filmen verkar redigt bra! Men jag håller med en kille på Silent Hill Heaven, lite tråkigt att de visar så många kultmedlemmar i filmen. Deras frånvaro (och samtidigt närvaro) i spelen är vad som gör de så mystiska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men skräckmonster är väl för övrigt mitt gamla ord för läskiga spöken och monster.

 

Jag trodde att ditt gamla ord för det var: "Faror" ;).

 

Anyway, har kollat på trailern och vad kan man säga.

Jo en sak, upptakten till varför de fastnar i staden är precis som i SH1 vilket är lite tråkigt, samt att ungen heter Sharon vilket låter mycket likt Cheryl.

Blir väl kul att titta på filmen mest för att det är SH känslan över den, men om man ska titta på den för att bli skrämd så vet jag inte.

 

Ser hursomhelst fram emot filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sean Bean!! :D

Radha Mitchel är ju med i Pitch Black, och alla som är med i Pitch Black är bra.

 

Jag hoppas verkligen att den blir bättre än Alone in the Dark filmen.

 

Som Docster sade..... Var glad att filmen inte är regisserad av Uwe Boll, för du vet väl att Alone in the Dark-filmen var regisserad av fanskapet? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sean Bean!! :D

Radha Mitchel är ju med i Pitch Black, och alla som är med i Pitch Black är bra.

 

Jag hoppas verkligen att den blir bättre än Alone in the Dark filmen.

 

Som Docster sade..... Var glad att filmen inte är regisserad av Uwe Boll, för du vet väl att Alone in the Dark-filmen var regisserad av fanskapet? :rolleyes:

 

Det visste jag inte.

 

Dungeon Siege filmen är ju regisserad av honom också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...