Hoppa till innehåll
Anime.se

Suzuka


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 years later...

Läser mangan nu, dock bara hunnit två volymer än så länge och jag tycker den är bättre än animen på många punkter. Visst tillförde animens soundtrack en del men jag börjar förstå det här med manga-charmen nu så den tilltalar mig mer och mer. Mer detaljer till storyn, mer nyanserat, mer fan service osv. Dessutom betydligt längre. Synd bara att man måste läsa det mesta på datorn sen. Det är UNKET.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Synd bara att man måste läsa det mesta på datorn sen. Det är UNKET.

Jag vägrar att läsa manga på datorn, förstår inte varför någon person förstör upplevelsen för sig själv på det sättet. Det ska vara papper eller inget. Varför inte bara vänta tills nästa bok är översatt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd bara att man måste läsa det mesta på datorn sen. Det är UNKET.

Jag vägrar att läsa manga på datorn, förstår inte varför någon person förstör upplevelsen för sig själv på det sättet. Det ska vara papper eller inget. Varför inte bara vänta tills nästa bok är översatt?

för att det kan ta evigheter? Och så kanske man så gärna vill veta vad som händer härnext? Jag läser den mesta mangan vid datorn (så som HxH,KnJ osv) eftersom det lär ta ett bra tag innan det kommer till svergie.

men vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd bara att man måste läsa det mesta på datorn sen. Det är UNKET.

Jag vägrar att läsa manga på datorn, förstår inte varför någon person förstör upplevelsen för sig själv på det sättet. Det ska vara papper eller inget. Varför inte bara vänta tills nästa bok är översatt?

 

Tänkte samma som du men så skaffade jag mig en laptop och en helt ny värld öppnade sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för att det kan ta evigheter? Och så kanske man så gärna vill veta vad som händer härnext? Jag läser den mesta mangan vid datorn (så som HxH,KnJ osv) eftersom det lär ta ett bra tag innan det kommer till svergie.

men vad vet jag...

Är det verkligen värt en halvtaskig upplevelse för att få veta vad som händer härnäst? Stilla abstinensen med en annan manga istället :) Om det inte kommit till Sverige ännu så kan man alltid köpa den engelska utgåvan.

 

Tänkte samma som du men så skaffade jag mig en laptop och en helt ny värld öppnade sig.

Tänkte samma som du men inte var det så mycket bättre att läsa manga från en laptop. Tänk så mycket manga jag hade kunnat köpa för de pengarna :). En uppfinning som består av en LCD-display i tankobon-storlek, några gigabyte minne och kan läsa bilder vore dock riktigt trevligt. Kanske finns det redan?

 

Antar att jag helt enkelt är mer kräsen än de flesta andra. När det gäller manga och anime så nöjer jag mig aldrig med annat än den bästa upplevelsen, även om det kostar mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 7 months later...

För alla er som gillar Suzuka kan jag tipsa er om Kouji Seo "nya" (ganska exakt 1 år gammal) manga; Kimi no Iru Machi a.k.a. A Town Where You Live.

 

Väldigt lik på många sätt, dock så saknar den sportdelen som Suzuka innehöll.

 

Har bara släppts 50 kapitel ännu, men hittills tycker jag den har vart riktigt bra. :)

 

"The plot primarily follows the two characters Haruto Kirishima and Yuzuki Eba. Yuzuki moved from Tokyo to her father's rural hometown in the Hiroshima Prefecture. Given that Haruto's father is an acquaintance of Yuzuki's father, the Kirishima's take her into their home. Haruto is not keen of the situation because he believes that Yuzuki is a complete stranger and that a girl his same age, who is not a relative, living in the same home will cause complications for him. The misunderstanding he wants to avoid the most is that they are a couple because he already likes his classmate, Nanami Kanzaki. The problem is that Yuzuki has romantic feelings for Haruto and is not timid in pursuing a relationship."

-Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För alla er som gillar Suzuka kan jag tipsa er om Kouji Seo "nya" (ganska exakt 1 år gammal) manga; Kimi no Iru Machi a.k.a. A Town Where You Live.

Jag får ta och instämma här. Totalt underbar manga. Kouji Seo är grym både på romans/drama och karaktärsdesign.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...