Hoppa till innehåll
Anime.se

Link-klädsel (Från Zelda)


Mudhoney
 Share

Rekommenderade inlägg

Snart drar student-festerna igång, och på den första är det temat kändis som gäller. Link räknas väl kanske inte som kändis, men det är nog inte många som inte vet vem han är.

 

Tänkte fråga om nån vet någon bra sida med mått till kläder och liknande?

Tips från sånna som kanske sytt link-kläder vore schysst. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg att Denny redan postat en bild av "PikminLink", men tänkte jag kunde länka till alla hans Link-cosplays ändå :) http://www.pikminlink.com/EndlessRealm/ ... zelda.html Bäste Link-cosplayaren som finns i mitt tycke.. :D

 

Ska man bara likna Link men ändå inte vara så överseriös, så är det nog inte så svårt att fixa en schysst klädsel. Ett par vita tights eller liknande och sedan en grön tunika med ett brunt rejält bälte, och mössan förstås. ^^ Tunikamönster borde man kunna hitta hos välsorterade tygaffärer eller liknande, bara att gå dit och fråga. Har du tur så är de snälla och ger dig tips och idéer också. :)

 

Lycka till! ^-^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Såg att Denny redan postat en bild av "PikminLink", men tänkte jag kunde länka till alla hans Link-cosplays ändå :) http://www.pikminlink.com/EndlessRealm/ ... zelda.html Bäste Link-cosplayaren som finns i mitt tycke.. :D

Lycka till! ^-^

 

Pikminlink är väl en tjej^^'? Men hon har bara varit en tjejkaraktär tror jag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Um.. Jag är rätt så säker på att det är en kille. XP Har förvisso inga konkreta bevis, och okej han ser lite feminim ut om man kollar på gamla bilder, men kollar man på nyare bilder så ser han rätt maskulin ut. ^^ o/ Fast I dunno, jag kan ju ha fel. :/ Han/hon/den/det verkar inte riktigt vilja berätta vad han/hon/den/det är för kön. :P

 

Vart har du hört att det skulle vara en tjej? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hon crossdressar. Det är det många som gör. Hon kanske tycker att hon passar bättre att vara kille, och gillar killkaraktärer mer. Bröst går alltid att linda in. det var jag tvungen att göra då jag cosplayade kille^^'. Men påminn mig om att inte använda träningstejp nästa gång>.<. Det gjorde ontT_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Upprepar min fråga, var har du hört att det är en tjej? :O

 

Har typ stirrat ögonen röda på alla PikminLinks bilder på hemsidan nu, och um typ.. om det är en tjej tycker jag synd om henne för då har hon utvecklat rätt maskulina ansiktsdrag osv. med åren. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det en maskulin tjej eller en feminin kille?

Det är frågan.

 

själv tycker jag att det varierar väldigt mycket från bild till bild, vissa tror jag det är n tjej på andra en kille.Mmen det finns några saker som gör att jag tror att det är en tjej.

bl a det faktum att hennes farsa hjälper det (?) med sina cosplay kostymer, det tvivlar jag starkt på att en kille skulle ha fått...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför måste det vara en tjej bara för att personens pappa hjälper till med cosplayutrustningen? :s Eller vad menar du? x_x

 

"bl a det faktum att hennes farsa hjälper det (?) med sina cosplay kostymer, det tvivlar jag starkt på att en kille skulle ha fått..."

Hade småsvårt att tyda den meningen.. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"det" är ett oidentfierbart kön, alltså en person som varken är han eller hon = det, B) och enligt min personliga uppfattnig får tjejer mer hjälp av sina föräldrar en killar, men det kan ju självklart finnas undantag.

 

När "det" är Link från Oracle of Seasons, tycker jag det påminner om n tjej iaf på ena bilden. men som sagt ett svårtfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...