Hoppa till innehåll
Anime.se

GTO svensk pocket?


nalani
 Share

Rekommenderade inlägg

skulle säga att det är högstsannolikt, då GTO är en av de mest populära serierna i M&M...

själv hoppas jag att dem ska översätta Tokko till svenska/engelska av samma tecknare B)

 

Ja, det är klart. Så man får väl hålla tummarna att det blir snart.

 

Åh, det enda jag vet om Tokko är typ... namnet. Tokko. Så den ska vara bra, alltså? Intressant. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Jag har gjort en intervju med Manga Mania redaktör för ca: ett år sen och frågade honom om GTO :

 

GTO är den enda mangan som har varit med sen start av Manga Mania och som vi inte hört något om dess framtid. Kommer den att komma i pocket form?

 

Troligtvis inte. Det beror på att BonnierCarlsens utgivning i huvudsak riktar sig till lite yngre läsare. Däremot försvarar den sin plats i tidningen. Den får mediokra snittbetyg i läsaromröstningarna, men det är för att den är både älskad och hatad. Vi tycker att den behövs för bredden.

 

 

Hela intervjun kan läsas här :

http://www.daisuki.se/default.asp?del=o ... iklar&id=5

 

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag blev tvärförbannad över ungen som skickade in sitt hatbrev mot GTO, ungen är för ung och ointelligent för att ens förstå varken humorn eller satiren i serien, tycker det är patetiskt, och nu har de skärt ner den till ynkliga ETT KAPITEL per tidning, helt idiotiskt, och de hänvisar gång på gång till den där förbannade läsarbarometen, MIN teori lyder så här:

 

De äldre läsarna som gillar Great Teacher Onizuka är sådana personer som GER fullständigt FAN i den där förbannade läsarbarometen, jag och ett antal av mina vänner som läser Manga Mania tycker exakt likadant och jag kommer att sluta köpa den förbannade tidningen, den enda lilla serie som har något sorts intressant budskap eller intressanta karaktärer med något sorts djup eller samhällskritik, jag har aldrig gillat Ken A´s serier, de är för ytliga för mig, samma veva om och om igen, rätt ointressant, gråter varje gång jag ser att HALVA tidningen, jag upprepar HALVA tidningen är Love Hina eller nu senast NEGIMA, Jag får väl hoppas på att AIR GEAR kommer hålla måttet, jag tyckte Tenjou Tenge var rätt så hyfsad, och jag tror att denna kan bli det också.

 

Och en sak till... argumentet att de huvudsakligen riktar sig mot yngre läsare är tycker jag ett stort slag i ansiktet, nu VET jag att Mangaindustrin inte kommer att utvecklas ett piss, jag hadde själv hoppats på ett gäng mer vuxnare och mörkare serier skulle leta sig in i Sverige så att lite äldre personer skulle kunna bli intresserade och till och med såna som aldrig ens gillat serier överhuvudtaget och bara läst böcker skulle kunna bli intressed av denna form av kultur, tycker det är väldigt tråkigt och jag ger ifrån mig en stor suck, vi börjar röra oss bakåt igen, det kanske blir större, men de kommer inte att sikta på någon mer åldersgrupp eller liknande, det kommer ligga kvar där i samma åldersgrupp utan att utvecklas, tyvärr, folk kanske tror att jag överdriver, men det är den här utvecklingen vi kommer att se, tycker det är trist :/

 

EDIT: jag tycker inte om varken Negima eller Love Hina, men jag hatar dem inte, kan gärna se dem i tidningen men att fylla ut halva tidningen med det och ge GTO endast ett litet sunkigt kapitel är bara skamligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bonnier rikar sig mest mot yngre läsare, men det kommer ju in fler och fler utgivare. dom här mangismo ska ju ge ut hellsing som jag garanterat kommer köpa tex.

 

Sen tycker jag också att det är skittråkigt att GTO bara får ett kapitel. Lobe hina tycktye jag var bra, men Negima är bara ivägen. men Air gear verkar bra, så det blir den, 1 kapitel school rumble och 1 kapitel GTO som kommer få mig att köpa tidningen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing kommer bli ett självklart köp, hoppas att de även överväger att släppa titlar som 20thCB eller Monster eller liknande, skulle kunna öppna upp en helt ny publik,

 

School Rumble fungerar åtminstånde i kort format, men GTO gör inte det, får hoppas på AIR GEAR, tenjou Tenge var ju rätt så skön, inget mästerverk, men inte dåligt heller, så jag hoppas rätt så starkt på AIR GEAR, tyckte det var förbannat synd att de tog bort Power! i tidningen, den passade in så bra, väldigt synd, men man får väll jaga pocketarna sen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jäkla trist med bara ett kapitel per tidning nu då GTO helt klart är min favorit i tidningen. Nåja, jag hoppas i alla fall på att någon fixar en svensk pocketrelease av serien.

 

Förresten, Veg_Lambert. Använd lite mer punkter och lite mindre komman i dina meningar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jäkla trist med bara ett kapitel per tidning nu då GTO helt klart är min favorit i tidningen. Nåja, jag hoppas i alla fall på att någon fixar en svensk pocketrelease av serien.

 

Förresten, Veg_Lambert. Använd lite mer punkter och lite mindre komman i dina meningar. :P

 

 

jag älskar mina komman :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...