Hoppa till innehåll
Anime.se

Dai Mahou Touge / Punie


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Tyckte att den här OVAserien förtjänade en egen tråd. Trodde först det var någon billig magisk flicka serie med lite trosfanservice och började nästan tänka "ge mig tillbaks mina 6 minuter". Men sen blev det en serie i bästa Dokuro/Puni Puni Poemey stil.

 

Serien handlar om Punie från det magiska landet som ska till jorden för att slutgöra sin träning att bli en drottning. Men på skolan finns det en tjejliga som inte gillar henne. Och det var när hon förvandlade sig (typ ingenting alls hände förutom att man såg hennes trosor) så gjorde hon grönsaker levande och skickade på medlemmarna i ligan. Det var ungefär där jag håll på att stänga ner. Men längre fram så går Punie ifrån att pratta med överdrivet högt tonläge till ett riktigt lågt röstläge och börjar med brottargrepp. Ungefär vid den tiden var jag helt frälst. Senare så visas det hur hon fick sin maskott, en liten hundaktig sak med en röst som variear mellan Alucard (hellsing) och Chiwa Saitos loliröst.

 

Musiken fungerade också riktigt bra fårn att variera mellan typisk animemusik till blues då tjejligan visas.

 

Bilder:

punie14jd.th.jpgpunie21wy.th.jpgpunie39tm.th.jpg

 

För att sammanfatta: Gillar man sjuk japansk humor, så se den här serien.

 

 

Edit:

Serien bygger på en manga av Hideki Ohwada. Det finns bara en volym av den. Omslaget ser ut så här:

 

puniemanga5wj.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

På DVDn finns det lite extramaterial i form av rent meningslösa saker som röstskådspelarprat men och lite mer roliga saker som kosrta klipp. Bland annat ett där Punie tar med Tetsuko på en kort utflykt till det magiska landet. Hon blev lite chockad över hur de driver dina transportmedel och åldrades nog 2-3 år under den minut det höll på. Jag tror inte hon har ett tillräckligt starkt psyke för att umgås med Punie.

 

punieextra0ji.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...