Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om spel!


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag söker ett bra RPG till Xbox 360. Jag har testat demon till Tales of Vesperia och Eternal Sonata, men fightingsystemen verkar inte särskilt bra.

 

Vad exakt är du ute efter? JRPG som du nämner eller RPG-spel överhuvudtaget? Om du är ute efter ett spel med bra gameplay så tycker jag att Star Ocean: Last Hope och Magna Carta 2 är riktigt roliga och utmanande. Är du sugen på något med en hyfsat bra handling vill jag rekommendera Lost Odyssey.

 

Annars har du alltid Mass Effect och Fallout 3 som är riktigt uppskattade spel. Sen är jag helt såld på Fable 2. Spelet är dock långt ifrån utmanande men har en riktigt mysig värld och det är skoj att kunna välja om man vill vara ond eller god, samt att du kan göra rätt så mycket som inte hör till main storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker ett bra RPG till Xbox 360. Jag har testat demon till Tales of Vesperia och Eternal Sonata, men fightingsystemen verkar inte särskilt bra.

Är du ute efter bra handling och karaktärer, utöver ett bra stridssystem, gör du rätt i att hålla dig borta från dessa. Istället kan jag rekommendera Blue Dragon, som trots Akira Toriyamas design (eller nästan tack vare) är ett charmigt rollspel vars handling faktiskt är riktigt medryckande. De turbaserad striderna är förvisso ganska enkla (och lite slöa, men inget Final Fantasy IX-stuk precis), men de gör sitt jobb och lyckas underhålla med måtta. Spelet är dessutom generöst nog att erbjuda både engelskt och japanskt tal.

 

Tyvärr verkar det inte finnas på lager varken på Spelbutiken eller Webhallen. Dock finns den Amerikanska versionen tillgänglig på AxelMusic, regionsfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...