Hoppa till innehåll
Anime.se

Makai Senki Disgaea


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

anime_3470.jpg

 

They say it exists in the place deeper than any sea and darker than any darkness. It is a dark place where ominous things gather. No one knows where it is. But everybody believes it and is afraid of it.

 

Kliuchevskoi, the king of devils, died. The news of the great king, who had ruled the Devil World for a long time, traveled among other worlds. Soon, it got around all over the Devil World.

 

Taking this opportunity, ambitious daemons, who had smoldered with their complaints, rose one after another. Then the Devil World turned into the age of rival chiefs.

 

Two years have passed since then...

 

Hittade precis denna animen, verkar riktigt intressant faktiskt!

Jag kände igen killen direkt på bilden från PS2-spelet Disgaea: Hour of Darkness som jag lirade lite ett tag, riktigt kul spel.

 

Så, är animen något att ha? Att det bara är 12 avsnitt är lite tråkigt då storyn gott och väl borde räcka åt en 24 episods anime, men kvalitet för kvantitet som det heter. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I animen så plockar de moment från spelet och sätter ihop dessa lite helvilt. T ex så dyker redan i första avsnittet Jennifer och Gordon upp. Något som inträffar betydligt senare i spelet (kapitel 9). Samma sak med Flon som animen börjar med, men som i spelet kommer efter att Lahar spöat Chuu-boss första gången.

 

Om det förslorat någon av sin charm från spelet? Tjae, det är ju fortfarande Disgaea med moe~ Flon och alla andra knasiga figurer. Tycker de lyckats behålla karaktärsdragen rätt väl. Lahar är fortfarande wannabe-ond och klarar inte av kurviga kvinnor, Flon är en totalt naiv ai-to-yuuki idealist, Etna är lika falsk som jag minns henne och Jennifer är definitionen på blond bimbo (trots att hon enligt Gordon doktorerat i samtliga ämnen och själv byggt Thurday). Tycker jag känner mig rätt bra hemma.

 

Sen har ju animen faktiskt en annan målgrupp än spelet. Spelets målgrupp riktade sig från shounen (genom att vara taktiskt RPG till PS2) upp till otakus på +25 genom sina moe~ karaktärer som Flon, Etna och Plenair. Det finns tonvis med merchendise som riktar sig till senare också som t ex denna Plenair figur (ja, jag har köpt en). Det är också denna grupp som animen riktar sig in på primärt så det är oundvikligt att det kommer bli lite skillnad i framförandet. Hade den inte gjort det så hade den inte haft sändningstider som börjar mellan 0.15 och 03.00. Men eftersom jag befinner mig där själv så passar mig serien utmärkt.

 

Sen tror jag de flesta har svårt att inte gilla detta:

disgaea7mg.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...