Hoppa till innehåll
Anime.se

Tågkladd


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Det enda jag kommer fram till som är fel är handen.

De här sakerna är det som jag tycker gör att den ser märklig ut.

 

1.Fingrarna är för långa.

 

Långfingrets längd ska vara som avståndet från långfingrets fäste till mitt på tummuskeln. Ditt pekfingers längd från fästet räcker utanför handleden.

 

De två första lederna på pekfingret ska tillsamans vara lika långa som avståndet från pekfingrets bas till "innersidan" på tummen. Här räcker en led.

 

2.Tummen är för klen. (och lång)

 

Tummens fästmuskel ska vara större och kraftigare än de andra fingrarna, nästan dubbelt så bred om min hand är standard.

Här ser det ut som den är lika tjock som de andra fingrarna.

 

Den ska dessutom, när den är utsträckt längs handens sida, räcka fram till pekfingrets fäste, här räcker den fram till första leden.

 

3. Fingrarnas fästen är för "raka".

Fingranra sitter på rad, vilket ser lite konstigt ut.

 

Hoppas det inte lät för illa, jag föredrar att få en post med elak kritik än inget svar alls. Så jag gör mot andra såsom...., ja du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att mina händer suger, egentligen borde jag träna mer på de men av någon anledning så är de roligare att träna på ansiktsdrag såsom ögon och munnar.

 

Men jag ska försöka träna mer på händer och kroppsformer i huvudtaget för jag VET att det är där som mitt ritande är väldigt bristande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag går stenhårt på mått, då brukar inte min riva-sönder-pappret-mätare gå igång.

 

Ibland gör jag bara spontana händer och andra svåra delar på skisspapper som jag redan tecknat en karaktär på, det brukar liksom funka bättre när man har värmt upp...det ser ut som någon styckmördat en figur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...