Hoppa till innehåll
Anime.se

Someday's Dreamers?


Sebbe540
 Share

Rekommenderade inlägg

Mnja, om du gillar enkla serier så tycker jag verkligen att du skall köpa den. Jag gillar verkligen denna serien just för att den är enkel. Älskar musiken till Somday's Dreamers, som skapades av Takefumi Haketa. Detta är definitivt en serie som jag kommer införskaffa, frågan är enbart när? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till dess nackdelar kan sägas att den är väldigt lågmäld. Till dess fördelar kan sägas att den är väldigt lågmäld.

 

Har man varit en längre tid i Tokyo, och framförallt Shibuya och Shimokita är serien faktiskt en fröjd för ögat; man känner igen precis varenda plats. Det är nästan så att man kan hitta till det där magikontoret.

 

Väntar man sig action enligt standardreceptet kommer man bli besviken, och väntar man sig en genomgående handling kommer man också bli besviken. Det viktiga för en magiker (man borde försöka komma på en klatschig svensk titel) är i det närmaste en vardagsrealistisk berättelse om hur en lantis kommer till staden för att genomgå sin sedvanliga träning som magiker, (så långt påminner den om Häxans budfirma men där slutar likheterna) hur hon ibland har svårt att hitta sin plats, och hur hon ser på magiministeriet och hur de arbetar. Magin som utförs är förvånande "realistisk": reparationsarbeten, återkallande av minnen och så vidare. Många scener är hur administrationen går till, och hur svårt det kan vara att hävda sig som en grön elev.

 

Som sagt, vardagsrealism. Men den är väldigt mysig, och väldigt vacker. Bygger till hundra procent på att man gillar stämningen som serien framför, och det är inga handlingsmässiga storvändningar, och inget egentligt slut. Varje avsnitt kan nästan ses i sin egen hävd.

 

Jag tyckte om den, men jag är samtidigt medveten om att det var en farlig balansgång den gick. Jag tror inte den är något för den kräsne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...