Hoppa till innehåll
Anime.se

Counter-Strike: Source?


Vargen2
 Share

Rekommenderade inlägg

Har tänkt att köpa detta och har några frågor om det. Är det det klassiska counter strike elr condition zero?

Min andra fråga är om det e lika jobbigt som det förra med uppdateringar?

Fick aldrig mitt förra att fungera pga att jag inte hittade alla uppdateringar. >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det riktiga cs behöver du inte ens fundera över uppdateringar på.. kanske där ditt problem ligger ;).

Du måste nämligen ladda hem steam. Likaså på CS-source.

Som förövrigt är en hl2 version av vanliga cs.. Finns de klassiska banorna t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CS > CS:S

 

CS:S > CS

motivering:

Jag har kört båda spelen och har insett att CS:S har mer spelkänsla och är mer verklighetstroget (i CS 1.6 kan man skjuta genom stenväggar etc) samt att CS är fult med folk som fuskar med bottar, wall-hack, speed-hack osv. Skaffa CS:S (""^o^/"")

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig hört någon motivera varför de anser att CS är bättre än CSS. Jag skulle gissa att det är för att de inte 'vågar' vänja sig och inse att CSS är bättre..... :rolleyes:
Därför att jag spelar CS, och då blir det automatiskt bättre än CSS :P

 

nej men

 

Jag tycker personligen inte det finns nån anledning att lägga ut pengar på CSS om man redan har CS, de är ganska lika. Har man aldrig spelat nåt av dem, så visst go ahead med CSS. Grafiken i CS har jag vant mig med, räcker absolut, gillar den. Sen känslan har man ju fått in på CS, känner inte direkt för att lägga om till CSS känsla, att det skulle vara mer verklighetstroget osv spelar ingen roll tycker jag, man lär sig hur det är, sen ingår alla haxx och annat sånt i spelet liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig hört någon motivera varför de anser att CS är bättre än CSS. Jag skulle gissa att det är för att de inte 'vågar' vänja sig och inse att CSS är bättre..... :rolleyes:

 

Eftersom det är helt annorlunda hitboxar och inställningar på sikte och fysiken osv...

Eftersom Cs 1.6 har funnits längre så är spelarna som spelar det mycket bättre. "hardcore oldschool gamers" ;).

 

Däremot rekomenderar jag faktiskt source om ni inte spelat så mycket CS i era dagar. Eftersom HL2s grafik och fysikmotor är så pass mycket högre i klass. Plus att ni kommer ha det mycket lättare generelt att få frags. För det är ju det som är det roliga i slutändan :)

 

f.ö. är det lättare att fuska i Source enligt mig. Det räckte med att jag ändrade lite i grafikinställningarna och VIPPS så kunde man se igenom väggarna..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CS är bättre än CS:S utav den anledningen att det just är CS. CS:S är ett nytt spel. det är inte cs längre. med dom nya efekterna så visst, det är snyggare och sånt, men den där cs-känslan försvann. så jag håller mig kvar vid 1.6. men det är klart. jag har ju spelat cs rätt så länge så jag är la lite gammalmodig..:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CS är bättre än CS:S utav den anledningen att det just är CS. CS:S är ett nytt spel. det är inte cs längre. med dom nya efekterna så visst, det är snyggare och sånt, men den där cs-känslan försvann. så jag håller mig kvar vid 1.6. men det är klart. jag har ju spelat cs rätt så länge så jag är la lite gammalmodig..:)

 

Sen är det ju upp till personen att avgöra hurvida man gillar CS spelkänsla eller Cs:S spelkänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det ju upp till personen att avgöra hurvida man gillar CS spelkänsla eller Cs:S spelkänslan.

 

jo visst är det de.. har inte sagt något annat om de.. sa bara att dom inte har fått med känslan till CS:S från CS, vilket är anledningen till att jag fortfarande spelar CS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bara måste fråga hur ni orkar spela CS/CS:S hela tiden... Jag menar liksom, grafiken ger en huvudvärk plus att spel känslan är som en dålig amerikansk action film från 70-talet...

 

No offense till alla cs veteraner men jag förstår det bara inte :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem säger att vi 'bara' sitter med CSS/CS? Jag sitter med det 1-3 kvällar per vecka i genomsnitt. Sedan har vi andra spel som Q3 som är lika roligt.

 

Att spela CS är inte synonym med att inte ha ett liv tack du.

 

Det har jag inte sagt :P

 

Och sen att nöta gamla spel som Q3 med >_>

 

Men smaken är som baken :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har jag inte sagt :P

 

Och sen att nöta gamla spel som Q3 med >_>

 

Men smaken är som baken :)

 

Vad är det för fel med gamla spel? Måste man alltid spela det nyaste för att vara hipp? Bevisar det inte att ett spel är bra om folk fortfarande spelar det? Sedan så nöter jag inte Q3 heller, jag spelar det t.o.m. mer sällan än CSS. :rolleyes:

 

Det låter i alla fall som du är anti mot 'populära' spel. Antar att det är samma med Unreal Tournament-spelen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha nej jag spelar WoW så jag är verkligen inte anti populära spel, och jag lirade själv rätt nyss lite UT2004 på internet när jag inte hade något roligare att lira.

 

Har inget med hipp att göra, dock så är Q3's grafik inte den vackraste. I CS spelar grafiken inte så stor roll pga hur den är gjord men som sakt så är CS imo "teh fjortizor I pwn yOOu!"-spelet, men det är min åsikt och du får naturligtvis lira hur mycket CS du vill. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har aldrig insett varför CS är så kul att spela om och om igen, blir ju repetivt efter ett tag,som dom flesta FPS spelen :S Hadde kul med cs i kanske 5 veckor, sen tröttnade jag på det.Nej har inget emot grafiken anser(och spelar fortfarande) att ett av dom roligaste spelen är Civ 2, och där är grafiken verkligen hemsk, men den känns inte viktig. Inge fel på det nya heller, fast det har inte samma känsla ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...